Sista blockeringen har släppt.
Äntligen har jag blockat in alla ammo-racken. Nu ska jag bara ge dom träådring så kan de monteras och ”vädras in” i resten av interiören.
(Creative) Blocking Release.
At last I’ve finished the blocking in of all the ammo racks. All that’s left is to give them some wood grain effect and they can be mounted and weathered in with the rest of the interior.
Nu ska jag jobba mig metodiskt inifrån och ut, och få klart interiören. Jag gjorde chipping på växellåda med styrning och drivaxel, växellådekåpan och radion med Humbrol oxidrött, grått och svart. Lite metallskrap och pigment så är det helt klart. Jag har varit s återhållsam med chippandet.
From now on, I’m working my way methodically from the inside out to finish off the interior. I did all the chipping on the tranmission with steering and drive axle, transmission cover and radio rack with Humbrol primer red, gry and black. Some metallic rubbing and pigments and I’m done with these parts. I’ve been quite restrained with the chipping effects.
Jag har joxat lite mer med ändalykten (den föll av, lika bra det…). Här är en våldsam mix av delar i olika stadier av vädringen. E-krokarna med hållare är bara grundade, domkraften har fått en ganska extrem Adam Wilder-behandling. Träblocket till domkraften har jag påbörjat träeffekterna på.
I’ve worked some more on the rear (wich fell off, just as well…). Here’s a wild mix of parts in different stages of the weathering process. The E-hooks with holders are only primed, the jack’s received a rather extreme Adam Wilder-treatment. The wooden jack block has got some initial wood effects applied.
Avgasrören är så gott som klara (ska på ett par fotoetsade galler, och lite torra pigment). Först grundade jag dom med olika Vallejo bruna och roströda nyanser. Innan färgen torkat penslade jag på flödigt med Cast-a-Coat Setting Sol och strödde över deras grövre Surface Simulation Powder. När det torkat strök jag på ett lager Setting Sol till. Avslutningsvis målade jag olika kulörer (svart, brunt, rostnyanser) Humbrol, oljefärger och pigmentpulver löst i lacknafta, målade vått-i-vått.
The exhausts are as good as finished (some photoetch screens are missing, and some dry pigments). I started by blocking in with different Vallejo brown and rust-red colours. Before the paint was dry I brushed on a liberal coat of Cast-a-Coat Setting Sol and sprinkled on their coarser Surface Simulation Powder. When set, I gave the exhausts another coat of Setting Sol. I finished off by painting several hues (black, rown, dark and light rust) using Humbrol, oil colours and pigments solved in white spirit, wet-in-wet.
Hans-:) exhaust pipe assemblies look really great —1/1!–what a great effort this model drags from its’ builders –OOB or otherwise–your build and painting skills are top shelf ——–tread
Hey Tread!
Thanks a bunch for your kind feedback, man!
The kit sure gives plenty bang for the bucks…
/Hans
Det tar sig sa pyromanen,när dasset brann!
Av en för mig okänd anledning,så kallades
domkraften för Kärring på svenska!
Anders,
Hehe… beskriver ju domkraftens funktion perfekt: den gör allt jobbet?
/Hasse