Kungligt bröllop nära förestående!
Japp, torn, tornkorg och kanon blir snart till ett! Förhoppningsvis slipper jag skriva ordet ”tornkorg” på ett tag nu. Chipping och metalleffekter i stort sett avklarade.
Royal Wedding Imminent!
Yes indeed, turret, basket and gun will finally be mated! And hopefully I won’t have to write the phrase ”turret basket” again for a long, long time. Chipping and metal effects are all mostly done, just some pigments remain and some final corrections.
About the headline pun:
Sweden’s Crown Princess is indeed getting married after 7 years with her ”man of the people” boyfriend. Finally our King has approved, and they can live happy forever after, poor things (well, symbolically speaking)! AND a Royal Tiger is about to be married to all its sub-components.
Nja, jag hann inte med pigment-momentet igår som tänkt. Eller hann och hann, jag blev distraherad och började joxa med exteriören istället. Hur som helst, här är de sista riktigt överskådliga bilderna på torn-du-vet-vad innan pigment-moment och kanonen kommer på för gott. Jag har försökt vara återhållsam med chipping-effekterna, det känns som det är ganska nödvändigt i den här skalan. Skulle jag göra en så detaljerad chippning som är möjlig tror jag det inte skulle se klokt ut faktiskt. Jag har jobbat desto mer med subtila färgförskjutningar och metalleffekter. Med en teknik som ligger någonstans mitt emellan fading/färgklutteri och drybrushing kan man uppnå väldigt balla grejjer. Mer om detta i en framtida artikel.
Hm, so I didn’t do the piments last night as planned. Got distracted with some exterior assemblies and waddyaknow, it’s suddenly 01.00 in the morning! Anyways, here are the last good overview pictures of the turret-you-know-what before pigment application and final mounting of gun. I’ve tried to be very modest in my chipping. In this scale, if I did as detailed a chipping as is possible, I’m afraid it would just look ridiculous! Generally speaking, it’s a whole other way of thinking when you apply any weathering in larger scales, and what works well in 1/35 won’t work at all in 1/16. Instead I’ve developed, or stumbled over by chance and luck, a way of enhancing details with something best described as a midway between fading/filters and drybrushing. For this technique I use mainly artists oils and Humbrol paints. More on this in a future article.
Och här tar vi en närmare titt. Med ovan nämnda hybrid-metod har t.ex. den hydrauliska kompressorn fått bruna och blå nyanser, avslutade med en genomskinlig ”film” av stålgläns. Golvet har behandlats med en mängd olika roströda nyanser. Här är de Humbrol roströda färger jag använt (samtliga matta):
Humbrol No 73 (flitigast använd)
Humbrol No 160
Humbrol No 113
Humbrol No 180
Humbrol No 60 (klarrött, för att förstärka ovan färger).
And here’s a closer look. With the above mentioned ”hybrid method” I’ve for example given the hudraulic compressor some subtle brown and blue nuances, all covered in a very thin ”film” of steel. The floor has been worked over with lots of different red tones. Here are the Humbrol paints used in this process (all are flat colours):
Humbrol No 73 (most used)
Humbrol No 160
Humbrol No 113
Humbrol No 180
Humbrol No 60 (bright red, to enhance the above rust colours).