Airfix Airfield SIG; SEPECAT Jaguar, del 2 2


Ja, det var inget man bara smackade ihop det här, &#”%¤&”(”#/&#/&¤”! ,tack så jättemycket Andreas… Ska tänka ut något till dig vad det lider ;). Det var inte så länge sedan det tuggades på forumet om att använda grovrasp för att få fason på linjerna på en modell. Har väl inte kört med det grövsta artilleriet här men väldigt grovt sandpapper och slipstickor har brukats hårt idag för att få ned spackeldrivorna, och mer blir det uppenbarligen innan sliporgien är över. Kolla in vingens infästning mot kroppen, suck.

I övrigt så är allt rensat och putsat för montering och målning. Det är alltså bara det sista slipandet som är i vägen innan stabbe, nostipp, vapenbalkar mm kan limmas fast. Aj då, höll på att glömma bort cockpithuven ser jag nu…

Trots spacklet som stör ögat så måste jag säga att Jaguarens linjer är balla. Än helt raka, än mycket runda och komplicerade. Strax framför fenan så har ryggåsen ungefär samma utformning som Saab Viggen men i något slankare utförande. Gillar detta flygplan stanhårt, måste nog bygga Airfix Jaguar i 1/48 sedan.


Om Stellan

Stellan Englund, uppvuxen i Stockholm men ofta på resande fot i länder när och fjärran. Bygger det mesta bara det finns en intressant vinkel. Finns det inte det så hittar jag gärna på en. En ofta återkommande förebild är FIAT 500 som jag tycker ha samma potential till variation som en Me 109 eller en Sherman. Just nu bygger jag mest modeller av förebilder från amfibieoperationer typ LCM 3, DUKW, LCVP osv.

2 tankar om “Airfix Airfield SIG; SEPECAT Jaguar, del 2

Kommentarer är stängda.