Jakovlev Jak-28P, Bobcat 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg

Re: Jakovlev Jak-28P, Bobcat 1/48

Inlägg av Ulf Lundberg »

Kool kärra!
Som en hottad 262a.

Uffe
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Uselt med uppdateringar på sistone... Men den här blev klar lagom till C4.

Bild

Bild

En trevlig byggupplevelse för det mesta. Men på vägen fanns en hel del blindskär, det här är verkligen en modell som blandar och ger. De röda robotarna är en slags övningsrobotar. Hursomhelst kändes det lockande med det röda, som ytterligare förstärkte den sköna Blixt Gordon-känslan.

Bild

Lite detaljer...

Bild

Bild

Ett silver blev det, inte illa med tanke på att jag själv tyckte att det fanns en hel del smågrodor här och var. Men på det stora hela en kul byggupplevelse av ett av flyghistoriens coolaste flygetyg.

Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Övergrym finish! Den är hur cool som helst. I 48 måste den vara ganska stor va?
Det är ett riktigt krispigt bygge Björn. De röda robotarna bröt av riktigt snyggt. Ohh jag är sugen på att bygga ryskt nu! :-)
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Som en Me 262 på steroider. Grattis till silvret. Får se om min någonsin blir byggd.
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Herregud! Vilket åk! Svarar JAKande på frågan om den är cool. Känner nästan att jag måste beJAKa lite ryska böjelser snart. JAK(G) är tungt impad!

Och nej, jag sitter inte och småsuper på söndagkvällen, jag är såhär fånig på riktigt :-) !

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

JAK (påverkad av föregående inlägg) såg den på C4 och tycker att den absolut var värd sitt silver. Bra val med de röda övningsraketerna.
Det fanns en annan variant av den med glasnos vet inte om den också kommer som modell.

Anders E
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

Mycket snyggt bygge av en inte allt för vanlig modell. Bra jobbat och ett snygg hantverk som vanligt.

/Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Anders.Edblad skrev:JAK (påverkad av föregående inlägg) såg den på C4 och tycker att den absolut var värd sitt silver. Bra val med de röda övningsraketerna.
Det fanns en annan variant av den med glasnos vet inte om den också kommer som modell.

Anders E
Bobcat har utlovat glasnosvarianten så vi får hoppas att den kommer ut.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Tack alla! Och för er som vill ha inspiration till att bygga ryskt, kommer strax mer... :)
Skriv svar