English Lightning 1/48...nu klar, bilder på sid 4.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Re: English Lightning 1/48

Inlägg av Lennart »

Stiligt Henrik, även om jag personligen tycker Lightningen är bland det fulaste som flugit .Men mycket snygg modell hursom/Lennart
Henrik R

Re: English Lightning 1/48..nya bilder sid 3.

Inlägg av Henrik R »

Tack Lennart! ja fast jag tycker endå att "noskonsflyg" likt MiG 21/SU och lightning har sin charm :-)
Lennart

Inlägg av Lennart »

Jo då ,visst är det så. Flygkroppen är snygg tycker jag,även med nosen och det originellt palcerade utblåsen m.m.Men det är vingarna på den jag tycker ser fel ut på något vis .Den skulle haft Delta vinge.Men trots allt en klassiker från Kalla krigets dagar/Lennart
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Brutalt bra!!! Mer, mer!!! :D
Sten Ekedahl

Inlägg av Sten Ekedahl »

Eftersom Lightning är ett engelskt flygplan är det per definition ett vackert flygplan! 'nuff said!
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Jo, det är ju sant. Fantastiskt vackra maskiner som Blackburn Blackburn, Blackburn Skua, Short Sturgeon SB3 ASW, Fairy Gannet, Westalnd Wyvern m.m. gör ju att man inser hur de vann krigen. Skrämde väl lede fi ner på marken igen....
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Blackburn måste haft historiens mest formblinda konstruktörer.. När Buccaneer är "snyggast" är det något som är fel :-)

Men det blir en attans snygg Lightning.. Det är nästan svårt att tro att det är plast i från Airfix under alcladen!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Nu är Lightningen klar! Mysig modell från Airfix måste jag säga!! inte alla gången man lovordar en Airfix men den här slog huvudet på spiken för bra modell! Kan mycket väl tänka mig en Airfix igen om den håller samma finnish! Lätt och fin att bygga ihop var den oxå. Inga problem alls nästan. Minuset är spartansk cockpit och hjulbrunnar OOB, men lite scratch och finurlighet så löser man det. JAg tänkte inte så mycket på det när jag la sista coatingen med Microscale men jädrans av djup det blev i "stålet" så här i efterhand. Nåväl nu får vi raskt börja med nästa projekt då!! :mrgreen:

Lite bilder piggar vl upp någon hoppas jag!
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Janne.S

Re: English Lightning 1/48...nu klar, bilder på sid 4.

Inlägg av Janne.S »

Supernajsig kråka det där :D

Förvånad över passformen för vingarna....knepet att vänta med vingarna snor jag rakt av. Var passformen på nosringen lika bra?

Vad blev det för kladd du blåste på förresten, aluminium, white aluminium?
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
denstore
Namn: Magnus Berggren

Re: English Lightning 1/48...nu klar, bilder på sid 4.

Inlägg av denstore »

Stilig modell. Gillar dekalvalet också. Och vädringen.
Skriv svar