English Lightning 1/48...nu klar, bilder på sid 4.
Re: English Lightning 1/48
Stiligt Henrik, även om jag personligen tycker Lightningen är bland det fulaste som flugit .Men mycket snygg modell hursom/Lennart
Re: English Lightning 1/48..nya bilder sid 3.
Tack Lennart! ja fast jag tycker endå att "noskonsflyg" likt MiG 21/SU och lightning har sin charm 

Jo då ,visst är det så. Flygkroppen är snygg tycker jag,även med nosen och det originellt palcerade utblåsen m.m.Men det är vingarna på den jag tycker ser fel ut på något vis .Den skulle haft Delta vinge.Men trots allt en klassiker från Kalla krigets dagar/Lennart
-
- Kontakt:
Brutalt bra!!! Mer, mer!!! 

-
Eftersom Lightning är ett engelskt flygplan är det per definition ett vackert flygplan! 'nuff said!
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!
Jo, det är ju sant. Fantastiskt vackra maskiner som Blackburn Blackburn, Blackburn Skua, Short Sturgeon SB3 ASW, Fairy Gannet, Westalnd Wyvern m.m. gör ju att man inser hur de vann krigen. Skrämde väl lede fi ner på marken igen....
Blackburn måste haft historiens mest formblinda konstruktörer.. När Buccaneer är "snyggast" är det något som är fel 
Men det blir en attans snygg Lightning.. Det är nästan svårt att tro att det är plast i från Airfix under alcladen!

Men det blir en attans snygg Lightning.. Det är nästan svårt att tro att det är plast i från Airfix under alcladen!
Nu är Lightningen klar! Mysig modell från Airfix måste jag säga!! inte alla gången man lovordar en Airfix men den här slog huvudet på spiken för bra modell! Kan mycket väl tänka mig en Airfix igen om den håller samma finnish! Lätt och fin att bygga ihop var den oxå. Inga problem alls nästan. Minuset är spartansk cockpit och hjulbrunnar OOB, men lite scratch och finurlighet så löser man det. JAg tänkte inte så mycket på det när jag la sista coatingen med Microscale men jädrans av djup det blev i "stålet" så här i efterhand. Nåväl nu får vi raskt börja med nästa projekt då!!
Lite bilder piggar vl upp någon hoppas jag!

Lite bilder piggar vl upp någon hoppas jag!

Re: English Lightning 1/48...nu klar, bilder på sid 4.
Supernajsig kråka det där 
Förvånad över passformen för vingarna....knepet att vänta med vingarna snor jag rakt av. Var passformen på nosringen lika bra?
Vad blev det för kladd du blåste på förresten, aluminium, white aluminium?

Förvånad över passformen för vingarna....knepet att vänta med vingarna snor jag rakt av. Var passformen på nosringen lika bra?
Vad blev det för kladd du blåste på förresten, aluminium, white aluminium?
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Re: English Lightning 1/48...nu klar, bilder på sid 4.
Stilig modell. Gillar dekalvalet också. Och vädringen.