Då, så. Då kan detta sköna flygetyg få flytta från hobbyrummet till vitrinskåpet.
Inga större överraskningar mot slutet. Lite strul med att få dit landställen var det, fast jag vet inte om det var mitt eget fel. Monterade ihop rubbet innan målning, kanske hade det varit bättre att sätta dit "gaffeln" först och stagen efteråt. Nåja, med hjälp av lite svordomar löste det sig. Dessutom hade jag lyckats få imma på samtliga rutor i kroppen, vilket dock löstes genom en märklig bomullspinnekonstruktion som nådde varenda ruta från den öppna dörren.
Avgasstrimmorna på ovansidan av vingarna kan verka märkliga med tanke på avgasrörens vinkel, men det ser faktiskt så ut. Originalet har ett gytter av antenner, Revell har missat hälften. Den är inte direkt lätthanterad i färdigt skick. De små antennerna på vingarnas yttersta del har nog brutits av fyra-fem gånger vardera...
Grubblade mycket på hur blank den skulle bli. Det här är en av de sista i tjänst, från 1991(!), och de var ganska blanka. Testade först, men det blev väldigt mycket leksakskänsla, det är klurigt med skalaeffekten. Så jag valde en mix som utgick från halvblank, men med lite extra blankt i. Kanske lite för matt, men känslan av realism är oändligt högre.
Nitarna är omdiskuterade. Jag gillar dem, även om de kanske är något överdimensionerade (fast inte mer överdrivna än vanliga panellinjer) och om det är någon modell som ska ha nitar är det ändå den här.
Tomt i lasten. Men luckorna var tydligen ofta öppna när kärran stod på marken.
Men en väldigt trevlig modell är det. Ett betydligt snabbare och enklare projekt än jag trodde. Rekommenderas varmt för alla som gillar dessa underbara typiskt brittiska maskiner.
Och till sist: Shack-attack!
Det var det. Nästa projekt blir en aning mindre.
Edit. Justerade bilderna något, de var lite mörka.