Gemensamt har dessa byggen att inget av dem är med några större ambitioner. Istället är det mesta rakt ur lådan med ett enda syfte: Att ha riktigt kul. Och det har jag!

Först ut är den senast påbörjade. Under en resa till Oslo för en och en halv vecka sedan hann jag med en titt in i det lilla försvarsmuseet. Där fanns inget helt flygplan, men väl en vinge till en F-16. Och mer behövdes inte för att väcka inspirationen hos mig att äntligen dra igång den här lådan som legat till sig bra länge nu.

Det mesta trillade ihop rätt snabbt. Det var lite trixigt vid luftintaget, men annars levde Hasegawa upp till sitt goda rykte.

Det här är som sagt ett ur-lådan-bygge. Så det blir en A och inte en MLU. Vilka jag precis lärt mig skilja på.
Rakt ur lådan var det. Fast cockpit hade nog tjänat på lite resin. Nåja. Lite bälten fick det i alla fall bli.

Mest jobb hittills har faktiskt varit med att slipa bort den förb... gjutskarven i huven. Men det gick det med. Till helgen blir det nog lite primer och målning på denna. Om inte något av de övriga byggena kommer emellan.