Comeback i hobbyn.
Re: Comeback i hobbyn.
Tack för alla glada tillrop! Känns skönt att vara tillbaka. 

De ser väldigt fina ut! Jag tycker S31:an ser en aning matt ut. Exemplaret på Malmslätt är väldigt blankt om jag inte minns fel. Kanske värt att kolla upp och lägga på ett sista lager blankare lack?
Tack!Knajd skrev:De ser väldigt fina ut! Jag tycker S31:an ser en aning matt ut. Exemplaret på Malmslätt är väldigt blankt om jag inte minns fel. Kanske värt att kolla upp och lägga på ett sista lager blankare lack?
Jag håller med, det är lite för matt, även om den nog är lite blankare med blotta ögat. Enligt en hel del bilder så ser de dock inte ut att vara så där superblanka. Fast jag är nog rätt säker på att det polerades friskt för att tjäna lite fart. Har faktiskt tänkt att prova med en polersticka för att få upp lite lyster på lacken,som prov inför framtida bygge av en korrektare S31'a.
/Freddan
Sant, utställningsexemplar kan inte jämföras med plan som flygs aktivt men jag gissar att en lite blankare finish ligger närmare verkligheten för en spaningskärra. Det var bara en detaljfundering från mig. Om du gör försök med polersticka får du gärna posta bilder.Fredrik L skrev:Tack!Knajd skrev:De ser väldigt fina ut! Jag tycker S31:an ser en aning matt ut. Exemplaret på Malmslätt är väldigt blankt om jag inte minns fel. Kanske värt att kolla upp och lägga på ett sista lager blankare lack?
Jag håller med, det är lite för matt, även om den nog är lite blankare med blotta ögat. Enligt en hel del bilder så ser de dock inte ut att vara så där superblanka. Fast jag är nog rätt säker på att det polerades friskt för att tjäna lite fart. Har faktiskt tänkt att prova med en polersticka för att få upp lite lyster på lacken,som prov inför framtida bygge av en korrektare S31'a.
/Freddan
Klart jag gör det! 

-
- Namn: Lennart Alvhult
Vacker come back ; //Lennart
-
- Namn: Jesper Nilsson
Välkommen tillbaka! Grym start!
Helt klart värdig comeback! Mycket snygga byggen. Den där fyrkantiga tysken är läcker som tusan!