Comeback i hobbyn.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Fredrik L
Namn: Fredrik Lundvall

Re: Comeback i hobbyn.

Inlägg av Fredrik L »

Tack för alla glada tillrop! Känns skönt att vara tillbaka. :)
Knajd

Inlägg av Knajd »

De ser väldigt fina ut! Jag tycker S31:an ser en aning matt ut. Exemplaret på Malmslätt är väldigt blankt om jag inte minns fel. Kanske värt att kolla upp och lägga på ett sista lager blankare lack?
Fredrik L

Inlägg av Fredrik L »

Knajd skrev:De ser väldigt fina ut! Jag tycker S31:an ser en aning matt ut. Exemplaret på Malmslätt är väldigt blankt om jag inte minns fel. Kanske värt att kolla upp och lägga på ett sista lager blankare lack?
Tack!

Jag håller med, det är lite för matt, även om den nog är lite blankare med blotta ögat. Enligt en hel del bilder så ser de dock inte ut att vara så där superblanka. Fast jag är nog rätt säker på att det polerades friskt för att tjäna lite fart. Har faktiskt tänkt att prova med en polersticka för att få upp lite lyster på lacken,som prov inför framtida bygge av en korrektare S31'a.

/Freddan
Knajd

Inlägg av Knajd »

Fredrik L skrev:
Knajd skrev:De ser väldigt fina ut! Jag tycker S31:an ser en aning matt ut. Exemplaret på Malmslätt är väldigt blankt om jag inte minns fel. Kanske värt att kolla upp och lägga på ett sista lager blankare lack?
Tack!

Jag håller med, det är lite för matt, även om den nog är lite blankare med blotta ögat. Enligt en hel del bilder så ser de dock inte ut att vara så där superblanka. Fast jag är nog rätt säker på att det polerades friskt för att tjäna lite fart. Har faktiskt tänkt att prova med en polersticka för att få upp lite lyster på lacken,som prov inför framtida bygge av en korrektare S31'a.

/Freddan
Sant, utställningsexemplar kan inte jämföras med plan som flygs aktivt men jag gissar att en lite blankare finish ligger närmare verkligheten för en spaningskärra. Det var bara en detaljfundering från mig. Om du gör försök med polersticka får du gärna posta bilder.
Fredrik L

Inlägg av Fredrik L »

Klart jag gör det! :)
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Vacker come back ; //Lennart
Jesper Nilsson
Namn: Jesper Nilsson

Inlägg av Jesper Nilsson »

Välkommen tillbaka! Grym start!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Helt klart värdig comeback! Mycket snygga byggen. Den där fyrkantiga tysken är läcker som tusan!
Skriv svar