Eduards lilla MIG-15

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tobbe

Re: Eduards lilla MIG-15

Inlägg av Tobbe »

Argh! Vet inte var Eduard har missat nånstans, man ska enligt instruktionen limma fast luftdelaren med sittbrunnen. När man gör det så kommer delaren i nån konstig vinkel som gör att man inte får ihop kroppen. Jag jämförde mina resinbrunnar med den gjutna dito och de är precis lika. Nu måste jag fixa nån CA debonder som är skonsam mot plasten, resinet borde fixa det mesta.

Bild

Bild

/Tobbe
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Det där ser otrevligt ut, nu är jag inte orolig att du inte löser det. Det är nån millimeter som felar!:-)
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Mehrklich... De Eduard-byggsatser jag satt ihop BRUKAR passa, har ju dock inte testat någon MiG-15 än...

Hälsningar

Magnus
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Det är ett hedervärt arbete du lägger ned på denna lilla modell. Den ser ut att bli riktigt häftig. :)
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

"Ett gäng ord som inte bör skrivas på officiella forum"

Mina Mig-drömmar är slut för tillfället. Insåg att jag lyckats med konststycket att limma båda intagsdelarna upp och ner,därav en konstig vinkel. När jag försökte ta isär bitarna gick det inte så överdrivet bra utan resultatet blev:

Bild

Men jag ska se om jag kan få tag på nya intagsdelar från Eduard så är jag på banan igen.

/Tobbe
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Ajfasen! Det där var ju inget kul. Hoppas det löser sig
Skriv svar