HELLER Citroën Fourgon Type H

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stefan S

Re: HELLER Citroën Fourgon Type H

Inlägg av Stefan S »

Lars Befring skrev:Korrugering och sjunkmärken är väll en av dom där sakerna man fasar inför?
Som tur är så är dom inte på samma ställen 8-)

Kom på att jag inte skall sätta på de bakre skärmarna innan jag satt på bakhjulen (skal inte ha originalhjulen).

Stefan
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

\o/
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Bild

Inga större problem hitils, är man bara noggrann så går det bra. Känns som uppbyggnaden är väldigt lik förebilden :)

Stefan
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

ohhh! cooool! Säga vad man vill om fransk ingenjörskonst men SNYGGT kunde dom i alla fall göra det!
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Har sänkt bakhjulsupphängningen. Bakhjulen är lite förskjutna jämfört med varandra men det är väl fler franska bilar som det är så på.

På bilden syns en sak som jag tycker heller gjort fel .Hållaren för reservhjulet är gjuten ihop med sidoplåten vilket gör att plåten inte är rak. Bättre man gjutit hållaren som en separat del.

Bild

Det gäller att vara mycket noggrann när man limmar ihop karossen så alla delar kommer rätt, låt limmet torka ordentligt innan ni går vidare. Upptäckte ikväll att sidan på bilden inte blivit limmad helt rätt i bakkanten vilket gjorde att den buktade ut rejält längst bak. Gick som tur vad att fixa med superlim och lite lätt våld. Undrar hur det blir att få på taket :roll:

Provade också motor/framvagnen mot framdelen av karossen där den skall sitta. De rektangulära hålen fick jag förstora samtidigt som jag fick knippsa bort en del piggar som satt på några framvagnsstag, allt för att få det hela att passa. Man får helt enkelt se till att torrpassa många delar innan man målar dom.

Stefan
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Jag ser ett lowrider-hjul på sista bilden. Är det sådana du tänker sätta på? Det lär bli en unik kombination!

/Mikael
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Den blir inspirerad av Liberty Walks type H :)

Stefan
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Inlägg av bergwall »

Roligt att de kommer lite udda modeller. Jag snubblade på en motsvarande japansk bil, något modernare dock. hade inte en susning om att den fanns, det evrkar finnas lite roliga eftermarknadsdeklaer dessutom.
Bild

Jag väntar fortfarande på en skördetröska, Claes eller John Deere skulle sitta fint..

Följer bygget med spänning.
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Lite mer byggt och målat. Jag följer inte byggbeskrivningens ordning och det har gått bra hitintills :)

Bild

Har upptäck en miss, det finns ingen instrumentpanel! Ytan är helt slät och det finns ingen dekal heller. och ju mer jag tittar på delarna, ju fler sjunkmärken ser jag.

Stefan
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

den där hjullösningen ser cool ut! =)
Skriv svar