Som utlovades i slutet av 2014 så blev det betydligt magrare skörd detta år. Många orsaker, delvis var jag inte hemma mer än halva året, men framför allt att jag inte får klart det jag påbörjat.... Några blev dock framkrystade till slut...
Samtliga dessa är målade med egna blandningar av Tamiyas XF-färger. Vädrade med allt möjligt... Ak, MIG, Abteilung, vallejo....
Håller tummarna för att 2016 ska bli ett år då jag får klart bra mycket mer än detta skrala resultat.
//BjörnK
Först Ut en gammal klassiker, Tamiyas Churchill... Ett bygge för att tvinga mig själv att få klart en modell... tre veckor från start till mål. nya lastöglor på tornet, ny pipa från RB och frulleband. En modell jag blev nöjd med, inte minst för att jag bevisade för mig själv att jag kan påbörja och avsluta ett bygge inom en sund tidsram...

Sedan kom trumpeters KV. Frulleband var allt jag använde... hade nog legat och mognat i ett år minst... knappast en riktig surdeg men ändå...

Sist förlöstes denna gamla härk... Hittade bilder på en gammal dator från 2009, då låg den färdigbygd... sedan surade den ihop totalt och den var ruggigt nära att åka i soptunnorna vid några flyttar... men jag körde den som en vädringsövning... blev ju klar till slut i alla fall...