En liten inbox review.
Fick hem ett litet paket från Hongkong idag. I det låg dessa två:
Börjar med 1/700. Två stycken fartyg medföljer i den lilla lådan och båda kan byggas "stealth mode" eller "fighting mode". En helikopter medföljer (hkp 15) och är väldigt väldetaljerad för att var 1/700.
Byggbeskrivning:
Vad ska man säga om dessa två? Väldigt fina och betydligt mer detaljerade än L'arsenals Visby som kom för några år sen, plus också att man får 2st i lådan för under ett par hundringar!
Nu till den stora (nåja) i 1/350.
Jag beställde den med helikoptern i och den är en historia i sig! Fartyget är ca 20 cm långt och det verkar stämma med verkligheten.
Bifogar en bild jämfört med en schnellboot i samma skala:
Schnellbooten är 35m i verkligheten och Visby har jag för mig är 70m.
4st etsark, metallkon till radarn samt metallpippa ingår. Gjutningen av resinet är toppkvalitet, inga luftbubblor här inte!
Helikoptern är nog den finaste jag sett i den här skalan (har sett sämre detaljerade i skala 1/72), dörrarna går att ha öppna eller stängda samt vindrutetorkare i ets.
Byggbeskrivning på helikoptern:
Sammanfattning:
Helt klart prisvärda och mycket fina resinmodeller och Visbyn i 1/350 är ju "the only game in town" som man säger. Jag betalade 444kr för båda ink frakt och beställde dessa 4 april från hobbyeasy och fick dem idag (nytt rekord från HongKong tur att de inte firar påsk).
Så det är bara att slå till om man gillar fartyg och svenskt!
Mvh
Krister Larsson