JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48

Inlägg av Janne.S »

easy_company skrev:Oj vad du väckte lumparminnen med ditt tidigare inlägg, själv låg jag på I21 i Sollefteå p 3:e nsk 96-97. Nog om detta, detta Viggen är ju så läckert att vila ögonen på. Får man se det irl på 08 modellexpo?
/Henrik Persson
Tack Henrik :D

Mja...jag kommer inte själv att åka upp men kanske någon Vigg hittar någon att åka snålskjuts på......man vet aldrig.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ser verkligen hur bra ut som helst!!! Fantastiskt bygge!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Magiskt Janne! Vilket jobb du lagt ner - och vilket resultat sedan!

Hälsningar

Magnus
daneri
Namn: Dan Eriksson

Inlägg av daneri »

Fantastsikt! Allt känns perfekt. Och en F4 kärra är kronan på verket!
/Dan
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

daneri skrev:Fantastsikt! Allt känns perfekt. Och en F4 kärra är kronan på verket!
/Dan
Tack Dan :D
Ska det vara en jaktviggen så ska den komma från Frösön :D
magnusf skrev:Magiskt Janne! Vilket jobb du lagt ner - och vilket resultat sedan!

Hälsningar

Magnus
Tack Magnus :D
Se det lite som en studie i att vädra grått :D
Björn Fransson skrev:Ser verkligen hur bra ut som helst!!! Fantastiskt bygge!
Tack Björn :D

Det börjar arta sig ;)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Fortsatte med lite småpill idag...

NU står den på egna ben...hurra!

Bild

Här är ryggåsantennerna, de två vinklade är typiska för Di moddade viggar, den lilla datalänkantennen sitter på fel ställe, de ska egentligen sitta åt den bakre delen av de där varmluftutblåsen. Jag upptäckte missen för sent för att göra något åt det.
Antennen har fel form ur lådan dessutom så det var lika bra att göra en ny av plasticard. Antennen sitter i en bas som ska limmas fast i ett stort hål i ryggåsen...det hålet behöver spacklas igen för att man ska kunna limma antennen på rätt ställe...ville inte göra det efter jag målat och vädrat :/

Bild

Den bakre radarvarnaren, kommer inte i lådan utan jag fick göra en egen av gjutstam som jag putsade. JA:s radarvarnare ser annorlunda ut jämfört med AJ:s....AJ varnarna är triangulära boxar.
Bild

Huvudställsluckorna, fick utöva lite kirurgi på nuffror igen för att bygga nollor, kompanimärket är fel men det ser bättre ut än ingen....snodde det från Twobobs F13 ark.

Bild

Extratanken vädrad och klar.

Bild

Gjorde ny radioantenn bakom fenan, den som kom i lådan såg inte riktig ut :P

Bild

Ställens luckor på plats...

Bild

Bild

Så de små röriga sakerna som sticker ut på vardera sida...är det bara jag eller ser de int elite improviserade ut? vanliga fall så är ju luftskopor aerodynamiskt utformade..här sticker det ut två rör bara :P

Bild

En liten överblick över dagens....eller nattens framsteg :D

Bild

Inte klart med antennera än....det ska till en GPS bula på ryggåsen, IFF antenner på buken, markhastigets pitotrör, temperatursond, anfallsvinkelssond och alla pitotrör också...

Limma lugnt!
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Fantastiskt fin Viggen" Janne //Lennart
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Lennart 12 skrev:Fantastiskt fin Viggen" Janne //Lennart
Tack Lennart :D
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inlägg av MartinN »

Imponerande hela vägen!

M
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

MartinN skrev:Imponerande hela vägen!

M
Tack Martin :D
Skriv svar