Fortsatte med lite småpill idag...
NU står den på egna ben...hurra!
Här är ryggåsantennerna, de två vinklade är typiska för Di moddade viggar, den lilla datalänkantennen sitter på fel ställe, de ska egentligen sitta åt den bakre delen av de där varmluftutblåsen. Jag upptäckte missen för sent för att göra något åt det.
Antennen har fel form ur lådan dessutom så det var lika bra att göra en ny av plasticard. Antennen sitter i en bas som ska limmas fast i ett stort hål i ryggåsen...det hålet behöver spacklas igen för att man ska kunna limma antennen på rätt ställe...ville inte göra det efter jag målat och vädrat :/
Den bakre radarvarnaren, kommer inte i lådan utan jag fick göra en egen av gjutstam som jag putsade. JA:s radarvarnare ser annorlunda ut jämfört med AJ:s....AJ varnarna är triangulära boxar.
Huvudställsluckorna, fick utöva lite kirurgi på nuffror igen för att bygga nollor, kompanimärket är fel men det ser bättre ut än ingen....snodde det från Twobobs F13 ark.
Extratanken vädrad och klar.
Gjorde ny radioantenn bakom fenan, den som kom i lådan såg inte riktig ut
Ställens luckor på plats...
Så de små röriga sakerna som sticker ut på vardera sida...är det bara jag eller ser de int elite improviserade ut? vanliga fall så är ju luftskopor aerodynamiskt utformade..här sticker det ut två rör bara
En liten överblick över dagens....eller nattens framsteg
Inte klart med antennera än....det ska till en GPS bula på ryggåsen, IFF antenner på buken, markhastigets pitotrör, temperatursond, anfallsvinkelssond och alla pitotrör också...
Limma lugnt!