Nu ska vi se.....
Ett jäkla klantarsle man är....Det där bandet är på en Nakajima kärra o jag har byggt en Mitsubishi.....läst på som fan om detta...börjar få kläm på dessa kärror lite mer.....de är luddiga på många sätt, inte enbart färgen.....A6M5 är far by lättare när det gäller sånt här...
Den som har det vita röd outline är som sagt en Nakajima....bilder jag hittat på den indeviden påstods vara från attacken Pearl Harbour...men no no.....den deltog is triderna vid Santa Cruz....Oktober -42......så fotot är fel....jaja man har lärt sig nåt.....
Allright....
Så ändrat bandet...maskade av längs panel linje...sen 2000 grit våtslip papper och vatten, o nöta...som sagt inte bara måla över då man kan sen ana den gamla måler jobbet, det går fetbort.....samt roderytorna ska vara gråa (japp gråa) notera mine iphone är kass....jaja men duger....
Färgen är Close enoug på camot o roderytorna.....så duger alldeles utmärk åt mig.....det röda kommer dämpas av vädring och mattlack...inte alls så helsikes skrikigt rött....men kärrorna var i princip nya 7 December -41.....
Har inte 100% bestämt indeviden än så håller det öppet, kan bli gula band på fenan....
Klarlacken e på och börjat lite smått m dekaler.....
/Mal