Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mal_Belford

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar....

propellern redone......väntar in dekalerna.....

Bild

Primer e på....första gången jag testar Tamiyas Primer..efter rekomendatioenr från LSP..luktar fan...lol...samt inte så förtjust i spraybomber iom dålig kontroll, men jag blev jäkligt överraskad...shit.....vad fin yta man får.....kört Vallejos innan o den e kalas, men måste erkänna Tamiyas e något vassare fasiken....
Bild

Japp...planerar nästa steg....alclad ska på, ingen ide o spruta ner helamodellen med det då alla ställen inte kommer att chippas, bara slöseri med fin färg...de är ju rätt dyra med.... ;) sen ska det användas AK chippingvätska, sen preshade...sen det omdebatterade camo färgen....lol har latjat lite i dag med groggar.....

Bild
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Allright....

Läst på mer...fasiken rena historielektionen...mer bilder....jupp gör om gör rätt...sorry fpr de som såg fram emot chipping.....blir inge sånt...då de fan var nya.....

Så motorkåpan redone......Tamiya rubber black, dn har den blå tint i sig som är rätt "In My Opinion"
Bild

Samt bättrat på propellern...de var vis svarta på andra sidan...så dit med Tamiyas rubber black....klart..
Bild

En del av landstället, målat.....jupp inga dekaler...som sagt målar allt jag kan.....
Bild

Nu till det alla väntat på Mals tolkning av camot..egen grogg..samt röda linjen målad
Bild

sen så kommer bilder där min jämrans iphone vill dra till med grön stick..o röd stick om vartannat...jarå kommer köra senare m en systemkamera m ställd vitbalans...jaja detta är en payoff med att måla sina Hinomaru, samt bandet på kroppen...
Bild
Bild
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tog en snabbis bild m min systemkamera...liite närmare verkligheten, tagen under lampa i köket, ska ta bild i naturlig ljus

Bild
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inlägg av MartinN »

Ujuj, vad fint det blir!

/M
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Martin....

Jag har fått hjälp m mina bilder av en kompis andra sidan atlanten (NY) han ska fösrsöka justera bilderna, han ser vad felen är på mitt dåliga fotande .......önskar man kan ta bra bilder nångång....helvette vad många tar bra foton på sina alster o får till m färg rätt på bilderna ....

jaja ska lära mig...
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Snyggt jobbat med 'Den tuna röda Linjen' ;-)
/ Robin
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar robin.....kul o maska lol....näe men vört besväret varenda gång....jag o dekaler är inte kompoisar....gillar inte kantenerna samt mjukgöraren "kan" sabba underlaget/färgen...sen 2 år tebax så maska o måla allt jag kan....det var så att det tvingade mig mer eller midre...lol

Fått en justerad bild...gav han JPG material, så han ar justerat åt mig

Bild

next stop...kontroll panelerna dvs rodren...de har en annan färg...japp, sant de har de...de är mer greyish...nu petar jag vad jag vet o kan och orkar lol......
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Nu ska vi se.....

Ett jäkla klantarsle man är....Det där bandet är på en Nakajima kärra o jag har byggt en Mitsubishi.....läst på som fan om detta...börjar få kläm på dessa kärror lite mer.....de är luddiga på många sätt, inte enbart färgen.....A6M5 är far by lättare när det gäller sånt här...

Den som har det vita röd outline är som sagt en Nakajima....bilder jag hittat på den indeviden påstods vara från attacken Pearl Harbour...men no no.....den deltog is triderna vid Santa Cruz....Oktober -42......så fotot är fel....jaja man har lärt sig nåt.....

Allright....
Så ändrat bandet...maskade av längs panel linje...sen 2000 grit våtslip papper och vatten, o nöta...som sagt inte bara måla över då man kan sen ana den gamla måler jobbet, det går fetbort.....samt roderytorna ska vara gråa (japp gråa) notera mine iphone är kass....jaja men duger....

Färgen är Close enoug på camot o roderytorna.....så duger alldeles utmärk åt mig.....det röda kommer dämpas av vädring och mattlack...inte alls så helsikes skrikigt rött....men kärrorna var i princip nya 7 December -41.....

Har inte 100% bestämt indeviden än så håller det öppet, kan bli gula band på fenan....

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Klarlacken e på och börjat lite smått m dekaler.....

/Mal
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Det var snyggare med det breda röda bandet :-)
/ Robin
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Robin....

Tog en bild i morse m naturligt ljus.....
Jepp spot on right i färgerna
...close enough for me.... Bild
Skriv svar