Mniart AEC MkIII nästan klar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
BjörnK

Mniart AEC MkIII nästan klar

Inlägg av BjörnK »

Tjenare byggers!
Här kommer mitt senaste alster. Miniarts AEC MkIII. En riktig fröjd att bygga, alla skavanker som syns beror helt och hållet på byggaren. Full interiör ingår vilket nte syns på bilderna. För första gången sedan Adam var länsman har jag lyckats hålla fokus på en modell utan att starta nya projekt mitt i ett pågpende bygge! Vissa saker återstår att åtgärda, nya antenner ska på, dubbel-ksp-grejjen på tornet, en Bren gun i sitt fäste på sidan av tornet och lite bättring av pigmenteringen. Målad med Tamiya, schabloner från J's work. Vädrad med olja, wash, pigment från AK.

Kommentarer emottages gärna, konstruktiv kritik eller kritik i största allmänhet är lika välkommet! (Jag tror det är det min namne Björn Bäcklund menar med "Våga såga". ;)

Och bara så du vet Sven: INGEN VIT PLAST HAR KOMMIT TILL SKADA VID DETTA BYGGE! ;)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bizarre
Kontakt:

Re: Mniart AEC MkIII nästan klar

Inlägg av Bizarre »

Bra jobbet! Ser frem til Goteborg eller Malmo :)

Par ting - jeg er usikkert om rode fire extinguisher. Det blir bedre a ha de i annen gronn farge hvis du onsket a gjore kontrast mellom vogna og disse.
Ogsa det sees ut som venstre hjul foran star uevnt. Enkelt a fikse!
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Hin Håle va snygg!!!!
den ser ut precis som om den va inkörd från fältet in i utställningshallen på Arsenalen...

en liiiiten liiiten sak... fett, oljefläckar runt någon hjulbult, axelskarv?

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Vi ses i hjulpansar nästa år Björn :-) ! Mycket snyggt! Vad mycket häftiga fordon det finns i modell nu, man blir alldeles matt som nybliven pansarbyggare...

Hälsningar

Magnus
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Förebilden var ju ganska besynnerlig, men bygget ser mycket bra ut! :)
Håller dock med Beffers om att lite olja och fett här och var nog skulle se fint ut i mitt tycke.
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Coolt!
AEC är brutalt biffiga pansarbilar, egentligen mer "Wheeled Tank"! :-)
En fröjd för ögat för en Household Cavalry och AEC AC fantast. Jag hjälpte faktiskt till att ta fram denna modellen. :-)

Ett par småsaker, antennerna. Bilen har ett Mk 19 set som har en kort och en lång antenn. Kolla referenserna så förstår du.

Jag hade nog varit lite försiktig med Ksp, både dubbel lavetten och Bren. Dessa sågs sällan (aldrig?) på AEC bilarna "in action". Jag hade utelämnat båda. Jag tror aldrig jag sett dom på ngn Mk III och iaf inte på någon från Household Cavalry.

Öken-Erik

CU@C4
302C
Namn: Per Kjelltoft

Inlägg av 302C »

Grymt bygge!
Ser fram emot att få titta in i den :)
Med vänlig hälsning,

Per
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Fräsig! Kul att se den i grönt, tror det är första gången i den klädseln jag ser den. Schabloner är kul :)
Stellan Schroeder Englund
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Tjusigt !
/ Robin
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Ingen vitplast?? Hur tänkte du då? Det går ju inte ;-)

Underbart snyggt Björn, gillar den skarpt. Du har tagit ut svängarna lite mer med vädringen också, ser mycket bra ut!

Brutal vagn, måste byggas en dag!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar