Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tjenare byggers!
Här kommer mitt senaste alster. Miniarts AEC MkIII. En riktig fröjd att bygga, alla skavanker som syns beror helt och hållet på byggaren. Full interiör ingår vilket nte syns på bilderna. För första gången sedan Adam var länsman har jag lyckats hålla fokus på en modell utan att starta nya projekt mitt i ett pågpende bygge! Vissa saker återstår att åtgärda, nya antenner ska på, dubbel-ksp-grejjen på tornet, en Bren gun i sitt fäste på sidan av tornet och lite bättring av pigmenteringen. Målad med Tamiya, schabloner från J's work. Vädrad med olja, wash, pigment från AK.
Kommentarer emottages gärna, konstruktiv kritik eller kritik i största allmänhet är lika välkommet! (Jag tror det är det min namne Björn Bäcklund menar med "Våga såga".
Och bara så du vet Sven: INGEN VIT PLAST HAR KOMMIT TILL SKADA VID DETTA BYGGE!
Par ting - jeg er usikkert om rode fire extinguisher. Det blir bedre a ha de i annen gronn farge hvis du onsket a gjore kontrast mellom vogna og disse.
Ogsa det sees ut som venstre hjul foran star uevnt. Enkelt a fikse!
Vi ses i hjulpansar nästa år Björn ! Mycket snyggt! Vad mycket häftiga fordon det finns i modell nu, man blir alldeles matt som nybliven pansarbyggare...
Förebilden var ju ganska besynnerlig, men bygget ser mycket bra ut!
Håller dock med Beffers om att lite olja och fett här och var nog skulle se fint ut i mitt tycke.
Coolt!
AEC är brutalt biffiga pansarbilar, egentligen mer "Wheeled Tank"!
En fröjd för ögat för en Household Cavalry och AEC AC fantast. Jag hjälpte faktiskt till att ta fram denna modellen.
Ett par småsaker, antennerna. Bilen har ett Mk 19 set som har en kort och en lång antenn. Kolla referenserna så förstår du.
Jag hade nog varit lite försiktig med Ksp, både dubbel lavetten och Bren. Dessa sågs sällan (aldrig?) på AEC bilarna "in action". Jag hade utelämnat båda. Jag tror aldrig jag sett dom på ngn Mk III och iaf inte på någon från Household Cavalry.