inför 2014
-
- Namn: Lars Befring
Re: inför 2014
Fredrik... duger inte den som finns? eller vill du ha en helt utan märkningar, så som dom såg ut precis på slutet?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Syftade faktiskt på flaggan där de representerade länderna är markerade. Gäller att citera rätt... Rhodesia (UDI) hade en annan flagga precis som Sydafrika. Nonsens baraLars Befring skrev:Fredrik... duger inte den som finns? eller vill du ha en helt utan märkningar, så som dom såg ut precis på slutet?

Huntern däremot, den är helt rätt

"Bet Kinder, bet! Morgen kommt der Schwed!"
-
- Namn: Lars Befring
CanDid skrev:Syftade faktiskt på flaggan där de representerade länderna är markerade. Gäller att citera rätt... Rhodesia (UDI) hade en annan flagga precis som Sydafrika. Nonsens baraLars Befring skrev:Fredrik... duger inte den som finns? eller vill du ha en helt utan märkningar, så som dom såg ut precis på slutet?![]()
Huntern däremot, den är helt rätt
Jo jag vet... men om vi ska ha olika flaggor för olika perioder.... ayayay... mucho oordning så fega jag kör senaste statsbildning

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
-
[quote="Lars Befring"perioder.... ayayay... mucho oordning så fega jag kör senaste statsbildning 
/L[/quote]
men det är väl Tema Afrika ??? Då är det väl helt rätt med "mucho oordning" ?!
/ Robin
Desillusionerad radiolyssnare

/L[/quote]
men det är väl Tema Afrika ??? Då är det väl helt rätt med "mucho oordning" ?!

/ Robin
Desillusionerad radiolyssnare
Hej hur hittar man regler datum villkor etc funderar på att delta men är helt ny när det utställningar och tävlingar. Jonas
Det har inte hänt något här på ett tag så jag får väl göra något åt det. Den här lilla saken platsar säkert:

/G
Hej Jonas, klickar du på den stora loggan till vänster så kommer du till IPMS Stockholms hemsida. På listen finns olika underavdelningar varav en är 08 Open http://www.ipmsstockholm.se/home/08-open-2014/ Här hittar du all sorts information som är nödvändig för dig att delta på tävlingen i Stockholm. Har du fler frågor kan du posta dem i en separat tråd eller i ett PM via meddelandefunktionen. Vad det lider kommer ny information upp om ändringar, specialklasser och annat.JonasC skrev:Hej hur hittar man regler datum villkor etc funderar på att delta men är helt ny när det utställningar och tävlingar. Jonas
Stellan Schroeder Englund
Tack Stellan det va min ifån som krånglade till det. Men nu är allt solklart.
-
- Namn: Michael Schwarz
Hej Allihoppa!
Fundera också att vara med på tävlingen, men har aldrig gjort det förut. Måste jag vara medlem för att kunna delta?
Jag har läst att årets tema är "Afrika"-Nu har jag bara en fråga till det: Måste det vara en afrikanskt fartyg, eller är det också tillåten att lämna in flygplan/fartyg av den "DAK" (tysk afrika korps från 2. Världenskrig)?
Micke
Fundera också att vara med på tävlingen, men har aldrig gjort det förut. Måste jag vara medlem för att kunna delta?
Jag har läst att årets tema är "Afrika"-Nu har jag bara en fråga till det: Måste det vara en afrikanskt fartyg, eller är det också tillåten att lämna in flygplan/fartyg av den "DAK" (tysk afrika korps från 2. Världenskrig)?
Micke

Alla välkomna att delta, man behöver inte vara IPMS-medlem. Afrikansk anknytning räcker. DAK är mycket väl anknutet till Afrika 

Stellan Schroeder Englund