inför 2014

Här diskuterar vi, lägger ut bilder och har synpunkter på Open 2.0
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: inför 2014

Inlägg av Lars Befring »

Fredrik... duger inte den som finns? eller vill du ha en helt utan märkningar, så som dom såg ut precis på slutet?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
CanDid
Namn: Fredrik Ström

Inlägg av CanDid »

Lars Befring skrev:Fredrik... duger inte den som finns? eller vill du ha en helt utan märkningar, så som dom såg ut precis på slutet?
Syftade faktiskt på flaggan där de representerade länderna är markerade. Gäller att citera rätt... Rhodesia (UDI) hade en annan flagga precis som Sydafrika. Nonsens bara 8-)

Huntern däremot, den är helt rätt :)
"Bet Kinder, bet! Morgen kommt der Schwed!"
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

CanDid skrev:
Lars Befring skrev:Fredrik... duger inte den som finns? eller vill du ha en helt utan märkningar, så som dom såg ut precis på slutet?
Syftade faktiskt på flaggan där de representerade länderna är markerade. Gäller att citera rätt... Rhodesia (UDI) hade en annan flagga precis som Sydafrika. Nonsens bara 8-)

Huntern däremot, den är helt rätt :)

Jo jag vet... men om vi ska ha olika flaggor för olika perioder.... ayayay... mucho oordning så fega jag kör senaste statsbildning :D

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

[quote="Lars Befring"perioder.... ayayay... mucho oordning så fega jag kör senaste statsbildning :D

/L[/quote]

men det är väl Tema Afrika ??? Då är det väl helt rätt med "mucho oordning" ?! :D
/ Robin
Desillusionerad radiolyssnare
JonasC
Namn: Jonas

Inlägg av JonasC »

Hej hur hittar man regler datum villkor etc funderar på att delta men är helt ny när det utställningar och tävlingar. Jonas
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Det har inte hänt något här på ett tag så jag får väl göra något åt det. Den här lilla saken platsar säkert:

Bild
/G
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

JonasC skrev:Hej hur hittar man regler datum villkor etc funderar på att delta men är helt ny när det utställningar och tävlingar. Jonas
Hej Jonas, klickar du på den stora loggan till vänster så kommer du till IPMS Stockholms hemsida. På listen finns olika underavdelningar varav en är 08 Open http://www.ipmsstockholm.se/home/08-open-2014/ Här hittar du all sorts information som är nödvändig för dig att delta på tävlingen i Stockholm. Har du fler frågor kan du posta dem i en separat tråd eller i ett PM via meddelandefunktionen. Vad det lider kommer ny information upp om ändringar, specialklasser och annat.
Stellan Schroeder Englund
JonasC
Namn: Jonas

Inlägg av JonasC »

Tack Stellan det va min ifån som krånglade till det. Men nu är allt solklart.
Shoki-mannen
Namn: Michael Schwarz

Inlägg av Shoki-mannen »

Hej Allihoppa!
Fundera också att vara med på tävlingen, men har aldrig gjort det förut. Måste jag vara medlem för att kunna delta?
Jag har läst att årets tema är "Afrika"-Nu har jag bara en fråga till det: Måste det vara en afrikanskt fartyg, eller är det också tillåten att lämna in flygplan/fartyg av den "DAK" (tysk afrika korps från 2. Världenskrig)?

Micke :)
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Alla välkomna att delta, man behöver inte vara IPMS-medlem. Afrikansk anknytning räcker. DAK är mycket väl anknutet till Afrika :)
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar