Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!
-
- Kontakt:
Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72
Så sant. Så även om det nog var lite bortkastat jobb så blir nog resultatet bättre så här. Men kul var det!
Illa skött kommenterande från min sida, jag var ju till och med omnämnd i början av tråden
! Fint som vanligt Björn, ska kolla denna noga på Open (favoritflygplan...).
Jag har själv modellen liggande och har funderat över de där avgasrören, konstigt man kan göra en modell som ser så fin ut och snubbla på något så enkelt!
Hälsningar
Magnus

Jag har själv modellen liggande och har funderat över de där avgasrören, konstigt man kan göra en modell som ser så fin ut och snubbla på något så enkelt!
Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
Tackar! Ja, visst är det märkligt? Det är en fantastiskt fin modell, detaljering och passform är underbar. Och så missar de att avgasrör normalt sett är ihåliga. Kan inte ens se att det skulle ha varit så mycket svårare att göra dem rätt. Fast det var som sagt lättare än jag trodde att borra upp dem.
Det mesta är för övrigt klart nu. Lite småfix kvar, återkommer snart med bilder.
Det mesta är för övrigt klart nu. Lite småfix kvar, återkommer snart med bilder.
-
- Kontakt:
Sådär, då var den klar.

Testade rätt många nya tekniker på den här, så den ser kanske inte riktigt ut som mina kärror brukar. Eller också är det bara jag som ser någon skillnad.

Wyvern är helt klart ett av de mest underbart fulsnygga flygplanen som världen skådat!

Som jag sagt tidigare, en riktigt bra modell är detta. Inga egentliga problem någonstans på vägen och riktigt bra detaljering. Rekommenderas varmt!

Det enda som toppar den här designmässigt är väl Fairey Gannet. Men den kommer den också med tiden.

Testade rätt många nya tekniker på den här, så den ser kanske inte riktigt ut som mina kärror brukar. Eller också är det bara jag som ser någon skillnad.

Wyvern är helt klart ett av de mest underbart fulsnygga flygplanen som världen skådat!

Som jag sagt tidigare, en riktigt bra modell är detta. Inga egentliga problem någonstans på vägen och riktigt bra detaljering. Rekommenderas varmt!

Det enda som toppar den här designmässigt är väl Fairey Gannet. Men den kommer den också med tiden.
Senast redigerad av Björn Fransson den 24 mar 2013, 21:20, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!
Härligt jobbat med den fulsnygga. Visst är Gannet i samma klass
HP Victor är också sådär knasigt konstig i alla former.

Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Victorn ja... Underbar var ordet. Har Matchbox/Revells liggandes också. Inköpt i ett ögonblick av övermod. Men en dag ska väl den landa på byggbordet den också.
Mycket snyggt! Det finns en massa om Wyvern i Harold Penroses biografi "Adventure with fate", han hade ett spännande jobb som testpilot...
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
Intressant! Annars stöter man inte på den så ofta. Någon succé blev den ju aldrig, omodern som den var redan från börja
EDIT. Så märklig var väl inte undersidan att jag behövde lägga in bilden två gånger. Nu är den ersatt av en annan bild.
EDIT. Så märklig var väl inte undersidan att jag behövde lägga in bilden två gånger. Nu är den ersatt av en annan bild.
-
Snyggt som vanligt Björn!
Härligt skitig och sliten.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
Wings of Exellence SAAB 1937-2013
Härligt skitig och sliten.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Wings of Exellence SAAB 1937-2013
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Wings of Excellence SAAB 1937-2014
/Björn
IPMS Uppsala
Wings of Excellence SAAB 1937-2014
-
Den har du fått till bra! Riktigt fin modell av ett flygplan som är snyggt bara för att det är brittiskt.
Men någonstans i tillverkningen måste antagligen någon hos Trumpeter gjort ett misstag, för så när som på avgasrören, är detta en i det närmaste perfekt byggsats!

Men någonstans i tillverkningen måste antagligen någon hos Trumpeter gjort ett misstag, för så när som på avgasrören, är detta en i det närmaste perfekt byggsats!

Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!