Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72

Inlägg av Björn Fransson »

Så sant. Så även om det nog var lite bortkastat jobb så blir nog resultatet bättre så här. Men kul var det!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Illa skött kommenterande från min sida, jag var ju till och med omnämnd i början av tråden :-) ! Fint som vanligt Björn, ska kolla denna noga på Open (favoritflygplan...).

Jag har själv modellen liggande och har funderat över de där avgasrören, konstigt man kan göra en modell som ser så fin ut och snubbla på något så enkelt!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Tackar! Ja, visst är det märkligt? Det är en fantastiskt fin modell, detaljering och passform är underbar. Och så missar de att avgasrör normalt sett är ihåliga. Kan inte ens se att det skulle ha varit så mycket svårare att göra dem rätt. Fast det var som sagt lättare än jag trodde att borra upp dem.

Det mesta är för övrigt klart nu. Lite småfix kvar, återkommer snart med bilder.
Björn Fransson
Kontakt:

Sådär, då var den klar.

Bild

Testade rätt många nya tekniker på den här, så den ser kanske inte riktigt ut som mina kärror brukar. Eller också är det bara jag som ser någon skillnad. :)

Bild

Bild

Wyvern är helt klart ett av de mest underbart fulsnygga flygplanen som världen skådat!

Bild

Bild

Som jag sagt tidigare, en riktigt bra modell är detta. Inga egentliga problem någonstans på vägen och riktigt bra detaljering. Rekommenderas varmt!

Bild

Det enda som toppar den här designmässigt är väl Fairey Gannet. Men den kommer den också med tiden.
Senast redigerad av Björn Fransson den 24 mar 2013, 21:20, redigerad totalt 1 gånger.
Stellan
Kontakt:

Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Inlägg av Stellan »

Härligt jobbat med den fulsnygga. Visst är Gannet i samma klass :) HP Victor är också sådär knasigt konstig i alla former.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Kontakt:

Victorn ja... Underbar var ordet. Har Matchbox/Revells liggandes också. Inköpt i ett ögonblick av övermod. Men en dag ska väl den landa på byggbordet den också.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Mycket snyggt! Det finns en massa om Wyvern i Harold Penroses biografi "Adventure with fate", han hade ett spännande jobb som testpilot...

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Intressant! Annars stöter man inte på den så ofta. Någon succé blev den ju aldrig, omodern som den var redan från börja

EDIT. Så märklig var väl inte undersidan att jag behövde lägga in bilden två gånger. Nu är den ersatt av en annan bild.
Björn Eriksson

Inlägg av Björn Eriksson »

Snyggt som vanligt Björn!
Härligt skitig och sliten.

Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Exellence SAAB 1937-2013
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Sten Ekedahl

Inlägg av Sten Ekedahl »

Den har du fått till bra! Riktigt fin modell av ett flygplan som är snyggt bara för att det är brittiskt. :D
Men någonstans i tillverkningen måste antagligen någon hos Trumpeter gjort ett misstag, för så när som på avgasrören, är detta en i det närmaste perfekt byggsats! :o
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Skriv svar