Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ja, de är ju onekligen rätt vita. Men det är nog precis så, det är det övre färglagret som blekts eller på annat sätt vittrat bort så att det bara är det vita kvar. Man ser ju på bommen att den tonar lite mot rött på undersidan. En skön målningsutmaning för alla byggare!
...och jag tycker nog att "Vad håller du på med"-kampanjen är rätt bra ändå. Vad är viktigt här i livet? Fast jag kanske är lite reklamskadad efter att ha jobbat med marknadsföring i femton år. Fast det är klart, vem vill inte köra linkontroll i jobbet?
Fast linflygplanet var ju det som fick grabben att skicka in rekryteringansökningarna. Det var ju postitfigurerna som han gjorde på jobbet.. eller blandar jag ihop saker nu?
Jag tror det kan bli rätt läckert om man får till de blekta märkningarna. Det kanske funkar att köra vitt först, sedan rött med varierande opacitet?
Faktum är att på J 28 målades först ett vitt färglager med tjock grötig färg. Sedan målades ett lager med fluorescerande färg. Färgkombinationen var tydligen ytterst känslig för nedbrytning av sol och väder.
Nu har jag dessutom hunnit se filmen, helt underbar! J28 C nummer 72 som syns i flera sekvenser med början vid 9:45 finns med på Xtradecals kommande ark.
Är dekaler för J 28C på gång från Xtradecals? RB Studios ark är väl enbart för J 28A?
Jag kan inte så mycket om Vampire (ingenting faktiskt) men Airfix nya modell har gjort mig intesserad.