Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av magnusf »

Ja du, oavsett vilken färg det varit från början så är det vitt på bortersta maskinen :-) !
/M
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

... fast inte undertill på vingarna, där solen inte kommer åt.

Vad skulle förresten locka er mest att gå med i FV, denna 60 år gamla film, eller dagens "Vad håller du på med" kampanjer?

Jag vet vad jag tycker..

/E

PS Var det inte israeliska beteckningar på den där linstyrda Spittfiremodellen?
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, de är ju onekligen rätt vita. Men det är nog precis så, det är det övre färglagret som blekts eller på annat sätt vittrat bort så att det bara är det vita kvar. Man ser ju på bommen att den tonar lite mot rött på undersidan. En skön målningsutmaning för alla byggare! :-)

...och jag tycker nog att "Vad håller du på med"-kampanjen är rätt bra ändå. Vad är viktigt här i livet? Fast jag kanske är lite reklamskadad efter att ha jobbat med marknadsföring i femton år. Fast det är klart, vem vill inte köra linkontroll i jobbet? :-D
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Fast linflygplanet var ju det som fick grabben att skicka in rekryteringansökningarna. Det var ju postitfigurerna som han gjorde på jobbet.. eller blandar jag ihop saker nu?

Jag tror det kan bli rätt läckert om man får till de blekta märkningarna. Det kanske funkar att köra vitt först, sedan rött med varierande opacitet?
Anton

Inlägg av Anton »

Faktum är att på J 28 målades först ett vitt färglager med tjock grötig färg. Sedan målades ett lager med fluorescerande färg. Färgkombinationen var tydligen ytterst känslig för nedbrytning av sol och väder.
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Nu har jag dessutom hunnit se filmen, helt underbar! J28 C nummer 72 som syns i flera sekvenser med början vid 9:45 finns med på Xtradecals kommande ark.

Hälsningar

Magnus
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Är dekaler för J 28C på gång från Xtradecals? RB Studios ark är väl enbart för J 28A?
Jag kan inte så mycket om Vampire (ingenting faktiskt) men Airfix nya modell har gjort mig intesserad.

Ska f ö bli kul att se dessa ta form, Magnus!
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Det blir ett gäng olika Vampire på det arket varav två svenska, en grön och en silver.

Modellen är fin och kan rekommenderas, trots att jag hittills mest bara filat på den andra...

God natt!

/M
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Kul! Vet du möjligen när arket kommer att släppas?
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Anders_Isaksson skrev:Kul! Vet du möjligen när arket kommer att släppas?
Borde vara tillgängligt inom 6-7 veckor men jag vet inte säkert.

Hälsningar

Magnus
Skriv svar