Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ett för min del splittrat byggår har givit följande resultat:
Admiral Hipper i 1:350 från Trumpetarn.
Sen byggde jag Trumpetars Graf Spee i samma skala.Jag stressade bygget för att hinna klart innan jag drog till Berlin, så jag hann aldrig fota henne färdigställd. Nästan färdig såg hon ut så här:
Sen drog jag till Berlin, där jag kunnat bygga men inte måla. Några tyska ubåtar och jagare är påbörjade men framförallt har jag börjat bygga på Roma. Italiensk skönhet.....
Jag har en spelidé som kanske kan intressera herrn. Du har inte lust att bygga ihop en Bismarck i skala 1/700 eller 1/300? Utan ets och annat smått som går sönder men snyggt målat. Jag kompletterar med Swordfish plan så kan vi köra anfallet från Ark Royal.
Tänkte basera scenariot på Wings of War. Vet inte om du spelat det hos mig någongång!?
Ja, jösses! Säger som Henrik: Vilket liv du får i dina skepp! Vissa modellbyggen ser ut som mycket vackra modellbyggen. Dina ser ut som förkrympta exemplar av de verkliga skeppen. Makalöst!
Jag har en spelidé som kanske kan intressera herrn. Du har inte lust att bygga ihop en Bismarck i skala 1/700 eller 1/300? Utan ets och annat smått som går sönder men snyggt målat. Jag kompletterar med Swordfish plan så kan vi köra anfallet från Ark Royal.
Tänkte basera scenariot på Wings of War. Vet inte om du spelat det hos mig någongång!?
Jonas
Tänkbar idé. Vi hörs om saken när jag är tillbaka i Sverige i Mars. 1:700 är nog enklast. Eller kanske t.o.m 1:1200.
Riktigt fina fartyg som alltid, dina modeller är verkligen i en klass för sig! Vet inte hur många gånger jag kollat på dina bilder sen jag blev intresserad av fartygsbygge, helt klart min främsta inspiration!
Va kul att se att du bygger på Roma! Det är ett väldigt tjusigt och intressant fartyg!! Det finns ingen möjlighet att få en byggtråd? Vore väldigt kul att se henne växa fram!