Bokslut 2012

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg

Bokslut 2012

Inlägg av Ulf Lundberg »

Ett för min del splittrat byggår har givit följande resultat:

Admiral Hipper i 1:350 från Trumpetarn.
Bild
Bild

Sen byggde jag Trumpetars Graf Spee i samma skala.Jag stressade bygget för att hinna klart innan jag drog till Berlin, så jag hann aldrig fota henne färdigställd. Nästan färdig såg hon ut så här:
Bild

Sen drog jag till Berlin, där jag kunnat bygga men inte måla. Några tyska ubåtar och jagare är påbörjade men framförallt har jag börjat bygga på Roma. Italiensk skönhet.....
Bild
Bild

Håll till godo,
Uffe
Emil_Juhl

Re: Bokslut 2012

Inlägg av Emil_Juhl »

Snygga byggen Uffe!
Mvh
Emil Juhl
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Mäktiga och vackra byggen, Uffe. Kul att se att du håller igång med byggandet i Berlin också :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Helgrymt Ulf!! Du får sånt liv i dina skepp!!!
molgam
Namn: Jonas D

Inlägg av molgam »

Fantastiska byggen!

Jag har en spelidé som kanske kan intressera herrn. Du har inte lust att bygga ihop en Bismarck i skala 1/700 eller 1/300? Utan ets och annat smått som går sönder men snyggt målat. Jag kompletterar med Swordfish plan så kan vi köra anfallet från Ark Royal.

Tänkte basera scenariot på Wings of War. Vet inte om du spelat det hos mig någongång!?

Jonas
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, jösses! Säger som Henrik: Vilket liv du får i dina skepp! Vissa modellbyggen ser ut som mycket vackra modellbyggen. Dina ser ut som förkrympta exemplar av de verkliga skeppen. Makalöst!
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

molgam skrev:Fantastiska byggen!

Jag har en spelidé som kanske kan intressera herrn. Du har inte lust att bygga ihop en Bismarck i skala 1/700 eller 1/300? Utan ets och annat smått som går sönder men snyggt målat. Jag kompletterar med Swordfish plan så kan vi köra anfallet från Ark Royal.

Tänkte basera scenariot på Wings of War. Vet inte om du spelat det hos mig någongång!?

Jonas
Tänkbar idé. Vi hörs om saken när jag är tillbaka i Sverige i Mars. 1:700 är nog enklast. Eller kanske t.o.m 1:1200.

Vi hörs,
Uffe
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Tack alla för vackert beröm!
Uffe
Bigmek
Namn: Christian

Inlägg av Bigmek »

Riktigt fina fartyg som alltid, dina modeller är verkligen i en klass för sig! Vet inte hur många gånger jag kollat på dina bilder sen jag blev intresserad av fartygsbygge, helt klart min främsta inspiration! :)

Va kul att se att du bygger på Roma! Det är ett väldigt tjusigt och intressant fartyg!! Det finns ingen möjlighet att få en byggtråd? ;) Vore väldigt kul att se henne växa fram!
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Alltid lika imponerande. Man blir nästan byggsugen! :)
Skriv svar