Jag tänkte vara lite jobbig nu och börja använda en annan användare om det är ok? Använder det här nicket på alla andra ställen så tänkte vara lite konsekvent och använda det här med. Så från och med nu blir det ett namn snott från en ork i Warhammer istället för en artär i benet! Bygget på tirpitz fortsätter oavsett! (dock lika långsamt tyvärr)

Den sista skillnaden sen sist är nu att samtliga kanoner har fått rekylgördlar (tack för namnet Lennart!)! Gjorde dom från greenstuff och jag blev positivt överraskad över hur pass lättjobbat det var.
Man förstår ju att det blir ett jäkla tryck när man avfyrar huvudartilleriet! Det är lätt att man inte riktigt uppfattar hur otroligt massiva kanonerna är när man sitter och bygger men ställer man t.ex. Aradon brevid så får man lite perspektiv!
Utöver det har jag lagt mycket tid på att fixa till cammot och ta bort överspray och fixa skarpare linjer. Har även börjat pilla lite med att göra metallmaster! Har än så länge bara påbörjat stormasten av mässingrör och stål på sättet Ulf föreslog. Jag är dock lite osäker på hur jag ska göra med den stora delen som hänger ut som man kan se på den här bilden http://romerotozzi3d.weebly.com/uploads ... 3_orig.png . Hur ska man gå till väga för att fästa den vid stormasten? Om man bara limmar så känns det som det blir alldeles för svagt. Hur gjorde du på din Bismarck Ulf??
Tog rätt många bilder men det visade sig att samtliga blev rätt dåliga. Orkar inte ta fler bilder nu men lägger upp några bättre imorgon!