1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109G
Re: 1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109G
Anders! Precis, det är det sista jag gör när det är färdigmålat. Ljust över mörkt tenderar att ge ganska mycket overspray men det är enkelt att gå tillbaka med de mörka färgerna och trimma kanterna en sväng.
Urban! Låter smidigt med mask. Jag skulle ju faktiskt kunna göra mina egna i Cameon men har faktiskt inte tänkt på det.
André! Tack! Inte så långt kvar nu.
Hälsningar
Magnus
Urban! Låter smidigt med mask. Jag skulle ju faktiskt kunna göra mina egna i Cameon men har faktiskt inte tänkt på det.
André! Tack! Inte så långt kvar nu.
Hälsningar
Magnus
Det spelar ingen roll hur många 109or du bygger, det är alltid lika kul att se vad du gör med dem. Riktigt snygga!
/Gabriel
/Gabriel
Det går ofta så förtvivlat långsamt på slutet men det här borde vara sista postningen innan allt förklaras för färdigt!

Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Är du riktigt riktigt säker på det?
Men hur de ser ut är inget konstigt då du totalt behärskar din lilla nisch av byggande. Det är ju tur att det finns kvar några förebilder så det är nog ett bra tag kvar för dig innan det blir tråkigt med Eduard's 109:or.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
-
- Namn: Lennart Alvhult
Vackra modeller som vanligt.
//Lennart
//Lennart
Alltid lika spännande såhär på slutspurten.Urban Gardini skrev: ↑02 mar 2025, 09:51Är du riktigt riktigt säker på det?
Men hur de ser ut är inget konstigt då du totalt behärskar din lilla nisch av byggande. Det är ju tur att det finns kvar några förebilder så det är nog ett bra tag kvar för dig innan det blir tråkigt med Eduard's 109:or.
Jag har alltid tänkt att de första 90 % av byggandet tar 10 % av tiden och de sista 10 % av byggandet tar de övriga 90 %. Så du ligger inte så illa till, Magnus.
Stellan Schroeder Englund
Urban! Med 33000 byggda så finns det förebilder att välja på. Och tur är väl det
!
Lennart! Tack!
Stellan! Jo, det där 90/10-förhållandet ställer till det på många plan, även på jobbet. Fast jag tycker det är mer plågsamt i modellbygget
Äntligen klara, de fick till och med sina röda trimroder (och jag kompletterade de förra två med sina också, ett enkelt moment jag ständigt missar på slutet).
Först ut är maskinen från JG 3 i Normandie, finns en bildserie på den som finns i många böcker. Väldigt klassisk sen G-6 för oss finsmakare på 109-fronten

Och så en italienare, en annan av mina passioner. Här börjar vi se lite mer senkrigsmarkörer, främst i form av sidrodret. Som också har en avvikande målning då produktionen i det här skedet spreds ut på många underleverantörer som levererade färdiga komponenter, komplett kamouflagemålade, till sammansättningsfabriker.

Mot nya äventyr, stay tuned!
Hälsningar
Magnus

Lennart! Tack!
Stellan! Jo, det där 90/10-förhållandet ställer till det på många plan, även på jobbet. Fast jag tycker det är mer plågsamt i modellbygget

Äntligen klara, de fick till och med sina röda trimroder (och jag kompletterade de förra två med sina också, ett enkelt moment jag ständigt missar på slutet).
Först ut är maskinen från JG 3 i Normandie, finns en bildserie på den som finns i många böcker. Väldigt klassisk sen G-6 för oss finsmakare på 109-fronten

Och så en italienare, en annan av mina passioner. Här börjar vi se lite mer senkrigsmarkörer, främst i form av sidrodret. Som också har en avvikande målning då produktionen i det här skedet spreds ut på många underleverantörer som levererade färdiga komponenter, komplett kamouflagemålade, till sammansättningsfabriker.

Mot nya äventyr, stay tuned!
Hälsningar
Magnus
-
- Namn: Lennart Alvhult
Bara att gratulera till ytterligare en laddning" otroligt vackra ME modeller , hatten av.
//Lennart
//Lennart
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Dina 109'or är som små smycken!
Modellbyggare gör det med modeller.
-