1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109G

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109G

Inlägg av magnusf »

Anders! Precis, det är det sista jag gör när det är färdigmålat. Ljust över mörkt tenderar att ge ganska mycket overspray men det är enkelt att gå tillbaka med de mörka färgerna och trimma kanterna en sväng.

Urban! Låter smidigt med mask. Jag skulle ju faktiskt kunna göra mina egna i Cameon men har faktiskt inte tänkt på det.

André! Tack! Inte så långt kvar nu.

Hälsningar

Magnus
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Det spelar ingen roll hur många 109or du bygger, det är alltid lika kul att se vad du gör med dem. Riktigt snygga!

/Gabriel
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Det går ofta så förtvivlat långsamt på slutet men det här borde vara sista postningen innan allt förklaras för färdigt!

Bild

Bild

Hälsningar

Magnus
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

magnusf skrev: 02 mar 2025, 06:34 Det går ofta så förtvivlat långsamt på slutet men det här borde vara sista postningen innan allt förklaras för färdigt!
Är du riktigt riktigt säker på det?

Men hur de ser ut är inget konstigt då du totalt behärskar din lilla nisch av byggande. Det är ju tur att det finns kvar några förebilder så det är nog ett bra tag kvar för dig innan det blir tråkigt med Eduard's 109:or.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Vackra modeller som vanligt.
//Lennart
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Urban Gardini skrev: 02 mar 2025, 09:51
magnusf skrev: 02 mar 2025, 06:34 Det går ofta så förtvivlat långsamt på slutet men det här borde vara sista postningen innan allt förklaras för färdigt!
Är du riktigt riktigt säker på det?

Men hur de ser ut är inget konstigt då du totalt behärskar din lilla nisch av byggande. Det är ju tur att det finns kvar några förebilder så det är nog ett bra tag kvar för dig innan det blir tråkigt med Eduard's 109:or.
Alltid lika spännande såhär på slutspurten.

Jag har alltid tänkt att de första 90 % av byggandet tar 10 % av tiden och de sista 10 % av byggandet tar de övriga 90 %. Så du ligger inte så illa till, Magnus.
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Urban! Med 33000 byggda så finns det förebilder att välja på. Och tur är väl det :) !

Lennart! Tack!

Stellan! Jo, det där 90/10-förhållandet ställer till det på många plan, även på jobbet. Fast jag tycker det är mer plågsamt i modellbygget :D

Äntligen klara, de fick till och med sina röda trimroder (och jag kompletterade de förra två med sina också, ett enkelt moment jag ständigt missar på slutet).

Först ut är maskinen från JG 3 i Normandie, finns en bildserie på den som finns i många böcker. Väldigt klassisk sen G-6 för oss finsmakare på 109-fronten :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Och så en italienare, en annan av mina passioner. Här börjar vi se lite mer senkrigsmarkörer, främst i form av sidrodret. Som också har en avvikande målning då produktionen i det här skedet spreds ut på många underleverantörer som levererade färdiga komponenter, komplett kamouflagemålade, till sammansättningsfabriker.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Mot nya äventyr, stay tuned!

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Bara att gratulera till ytterligare en laddning" otroligt vackra ME modeller , hatten av.
//Lennart
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Dina 109'or är som små smycken!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »