Pit Stop in the Desert

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
mivan
Namn: Mikael Vannestam

Re: Cigarette Stop

Inlägg av mivan »

Tack, Kalle!
Kul att du gillar diorama! Ja, det är utrymmeskrävande, skulle behöva hyra ett litet förråd för att förvara dem!
Jag slänger ogärna mina dioramor till skillnad från en och annan plastmodell!
mivan

Inlägg av mivan »

Arbetet går vidare
Arbetet går vidare
IMG_7282.jpeg (3.5 MiB) Visad 4718 gånger
mivan

Inlägg av mivan »

Figurerna i stort sett färdiga!
Figurerna i stort sett färdiga!
IMG_7364.jpeg (3.48 MiB) Visad 4506 gånger
Knajd

Inlägg av Knajd »

Ser väldigt häftigt ut!
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Ser mycket bra ut. Jag gillar palmen och alla andra detaljer och jag skulle absolut inte kunna göra detta själv. Men, och detta kan jag inte riktigt förklara bra, det känns det som så givet att soldaten tittar på vattenbärare, för vad annars skulle han titta på?! Men det kanske mer är att fotot styr hur man tittar på scenen...
/Fredrik
mivan

Inlägg av mivan »

FredrikAlmlöf skrev: 23 sep 2024, 20:15 Ser mycket bra ut. Jag gillar palmen och alla andra detaljer och jag skulle absolut inte kunna göra detta själv. Men, och detta kan jag inte riktigt förklara bra, det känns det som så givet att soldaten tittar på vattenbärare, för vad annars skulle han titta på?! Men det kanske mer är att fotot styr hur man tittar på scenen...
/Fredrik
Positionerna i ett diorama är ofta avgörande! I det här fallet är de inte helt exakta ännu! Det kan vara möjligt att MC-föraren fäster blicken på kvinnan, men eftersom han tar sig en rök kanske han blickar mot horisonten och drömmer sig bort? När du jobbar som jag, med figurer som inte är modifierade, så är det ibland svårt att skapa sammanhang!
Du kan endast jobba med en figur i en färdig pose, vilket oftast begränsar dina möjligheter i processen. Du kan iofs se det som en utmaning att få figurerna att funka tillsammans trots allt.
FredrikAlmlöf

Jag har funderat vidare på det här... mest för att jag känt att det lät mer negativt än jag menade... och jag tror att jag, som bara har fotona att gå på, blir lite lurad av den raka linje som uppstod från kameran till kvinnan till motorcyklister. Man kanske inte ser den linjen lika tydligt om man ser från en annan vinkel?!

Det är fortfarande ett mycket bra diorama i alla fall!
/Fredrik
mivan

Inlägg av mivan »

Jag tog inte alls illa upp, tvärtom, om du upplever ett sammanhang så är det endast positivt för min del!
Du har rätt i att en bild inte alltid avbildar verkligheten korrekt!
FredrikAlmlöf

:)
Plasticbattle

Inlägg av Plasticbattle »

Top job Micke. Looks great. If I was add anything, it would be some dust/dirt along the steps to show its cut out from the earth? :shock: :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Skriv svar