Pit Stop in the Desert
Re: Cigarette Stop
Tack, Kalle!
Kul att du gillar diorama! Ja, det är utrymmeskrävande, skulle behöva hyra ett litet förråd för att förvara dem!
Jag slänger ogärna mina dioramor till skillnad från en och annan plastmodell!
Kul att du gillar diorama! Ja, det är utrymmeskrävande, skulle behöva hyra ett litet förråd för att förvara dem!
Jag slänger ogärna mina dioramor till skillnad från en och annan plastmodell!
-
- Namn: Fredrik Almlöf
Ser mycket bra ut. Jag gillar palmen och alla andra detaljer och jag skulle absolut inte kunna göra detta själv. Men, och detta kan jag inte riktigt förklara bra, det känns det som så givet att soldaten tittar på vattenbärare, för vad annars skulle han titta på?! Men det kanske mer är att fotot styr hur man tittar på scenen...
/Fredrik
/Fredrik
Positionerna i ett diorama är ofta avgörande! I det här fallet är de inte helt exakta ännu! Det kan vara möjligt att MC-föraren fäster blicken på kvinnan, men eftersom han tar sig en rök kanske han blickar mot horisonten och drömmer sig bort? När du jobbar som jag, med figurer som inte är modifierade, så är det ibland svårt att skapa sammanhang!FredrikAlmlöf skrev: ↑23 sep 2024, 20:15 Ser mycket bra ut. Jag gillar palmen och alla andra detaljer och jag skulle absolut inte kunna göra detta själv. Men, och detta kan jag inte riktigt förklara bra, det känns det som så givet att soldaten tittar på vattenbärare, för vad annars skulle han titta på?! Men det kanske mer är att fotot styr hur man tittar på scenen...
/Fredrik
Du kan endast jobba med en figur i en färdig pose, vilket oftast begränsar dina möjligheter i processen. Du kan iofs se det som en utmaning att få figurerna att funka tillsammans trots allt.
-
Jag har funderat vidare på det här... mest för att jag känt att det lät mer negativt än jag menade... och jag tror att jag, som bara har fotona att gå på, blir lite lurad av den raka linje som uppstod från kameran till kvinnan till motorcyklister. Man kanske inte ser den linjen lika tydligt om man ser från en annan vinkel?!
Det är fortfarande ett mycket bra diorama i alla fall!
/Fredrik
Det är fortfarande ett mycket bra diorama i alla fall!
/Fredrik
Jag tog inte alls illa upp, tvärtom, om du upplever ett sammanhang så är det endast positivt för min del!
Du har rätt i att en bild inte alltid avbildar verkligheten korrekt!
Du har rätt i att en bild inte alltid avbildar verkligheten korrekt!
-
-
Top job Micke. Looks great. If I was add anything, it would be some dust/dirt along the steps to show its cut out from the earth?

Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/