En Seafire landade på mitt hallgolv. Jag har hört att Venturas byggsatser inte är dom mest lättbyggda men korrekta så jag gav mig ut och letade byggtips.
Tyvärr hittade jag detta

"After checking the kits against reliable measurements I found that the Seafire XV and XVII are indeed very accurate.
The Spitfire IX and the Seafire 47 however are not."
Med en känsla av lätt skräck öppnar jag lådan och hittar detta. Mycket att slipa bort.
Plasten var stenhård vilket på ett sätt var bra. Visserligen lite svårt att slipa men fick inga problem med att plasten blev för varm och ville smälta.
En eftermiddags jobb och en vinge monterad. Det dammar så mycket att jag tar med den ut till landet och slipar vidare i verkstaden.
Instruktionerna säger att man ska tillverka skotten i kroppen efter mallarna nedan. Problemet är att dom inte lagt till dessa på instruktionen.
Men ibland fungerar mina konstiga idéer. Cockpitsidorna saknar helt detaljering (om man inte räknar med gjutinloppen jag slipade bort.
Har en Spitfire liggande så jag försökte göra en silikonform av sidorna. Kletade formarna fulla med Tamiya putty och klämde fast formen mot kroppssidan.
Resultatet blev bättre än förväntat. Lite färg och med huven på plats syns inget ändå.