Preshadingmall

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Jan Forsgren
Namn: Jan Forsgren

Preshadingmall

Inlägg av Jan Forsgren »

Äntligen; vad man har längtat! Här ska det målas, ssssssssssssvart!

Bild

/Jan F
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Preshadingmall

Inlägg av Erik_G »

Oj, en sån måååste jag ha!
Har de en modell för post-shading också så ska jag ha en sån med!
Lennart

Inlägg av Lennart »

:lol: Lennart
Sten Ekedahl

Inlägg av Sten Ekedahl »

Såg artikeln igår och undrade över vitsen med den. Undrar fortfarande. Tycker det känns som ett konstruerat behov.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Borde man inte kunna ha fotoetsade schabloner för varje specifik modell, då är det bara att blåsa på med mörkare färg innan målning. Eller så kanske dekaler med skuggning kan läggas före eller efter målning. Eller varför inte gjuta modellen med förskuggning, det vore väl ballt! Vem blir först???
Stellan Schroeder Englund
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Verkligheten överträffar dikten. Jag trodde faktiskt Janne behagade skämta med oss. Och sen visar det sig att tokverktyget faktiskt finns. Ganska tragiskt, egentligen. Så svårt är det ju inte att få till lite preshadinglinjer, och jag ser få tillfällen en sån här grej verkligen hade kunnat användas.
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

hehe.... ja imo så behöver väl inte pre-shadelinjer vara exakta, lite ostadigt och vingligt är inte hela världen då det livar upp slutresultatet utan att störa.
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Hehe, det går att tjäna pengar på allt :D

Alltid lurar man någon.

Nästa gej kanske skulle vara färdiga masker från eduard som man fäster i varje panel så det bara blir lite rent runt varje panel :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

En logisk fortsättning vore väl "speciell" pre-shade färg annars. Eller flera olika beroende på vilken färg modellen ska vara i. Sen en separat serie för post-shade färger givetvis.
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Erik_G skrev:En logisk fortsättning vore väl "speciell" pre-shade färg annars. Eller flera olika beroende på vilken färg modellen ska vara i. Sen en separat serie för post-shade färger givetvis.
Se där, jag tror du har en affärsidé!
När ska vi köra igång?
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar