På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Borde man inte kunna ha fotoetsade schabloner för varje specifik modell, då är det bara att blåsa på med mörkare färg innan målning. Eller så kanske dekaler med skuggning kan läggas före eller efter målning. Eller varför inte gjuta modellen med förskuggning, det vore väl ballt! Vem blir först???
Verkligheten överträffar dikten. Jag trodde faktiskt Janne behagade skämta med oss. Och sen visar det sig att tokverktyget faktiskt finns. Ganska tragiskt, egentligen. Så svårt är det ju inte att få till lite preshadinglinjer, och jag ser få tillfällen en sån här grej verkligen hade kunnat användas.
hehe.... ja imo så behöver väl inte pre-shadelinjer vara exakta, lite ostadigt och vingligt är inte hela världen då det livar upp slutresultatet utan att störa.
En logisk fortsättning vore väl "speciell" pre-shade färg annars. Eller flera olika beroende på vilken färg modellen ska vara i. Sen en separat serie för post-shade färger givetvis.
Erik_G skrev:En logisk fortsättning vore väl "speciell" pre-shade färg annars. Eller flera olika beroende på vilken färg modellen ska vara i. Sen en separat serie för post-shade färger givetvis.
Se där, jag tror du har en affärsidé!
När ska vi köra igång?