Projekt 701 Nikolaj Gogol

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Projekt 701 Nikolaj Gogol

Inlägg av Lennart 12 »

Missade bubblan i akterskaftet Robin, det där är Yankee stretch :) Helt riktigt / Lennart
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Så får det bli, ett ar veckor på torken" sen lägger jag tre till fem lager högblank lack. Morsning / Lennart
Bild
Bild
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Grymt ballt!
Stellan Schroeder Englund
felle-j
Namn: Felix

Inlägg av felle-j »

Otroligt snyggt och imponerande!
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Stellan och fellej :) // Lennart
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Då var andra omgången med oljefärg klar. Stora is sjok som driver omkring tillverkar jag av akvarie vadd uppblandat med gel. Vanlig vadd är För" vit.
Olika stråk av minder is och ansamlingar skall jag göra av fling salt.
Har även försökt att få lite nedisning på skrov och detaljer. Känslan av hav kommer att bli bättre med högblank lack i slutänden.
Lennart
Bild
Bild
Bild
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Så lägger vi till lite rutten driv is" /Lennart
Bild
Bild
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Det där var häftigt Lennart! Rena Ubåtstrafikstockningen!

Du får gärna sammanfatta vad det är vi ser på bilden (de olika Ubåtarna, Nicke själv har vi ju lärt känna via trådrubriken :) ...)!

Hälsningar

Magnus
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Magnus :)
Ubåten på Gogols däck är en egen tolkning av den ryska mini Losharik, du vet en sån där ubåt som inte finns , men bara nästan. Skämt åsido, en sådan fotades i Olenya bay 2006. Enligt olika källor så finns fler varianter på den, Nelma, Paltus , X Ray m.fl.
Alla har tydligen sitt ursprung i 865 Piranja. Det är den lilla knubbiga ubåten som står på akterdäcket till Hotell klass ubåten . Den är skapad av ett stycke balsa trä och lite pc bitar. Så hänger det en liten Triton 2 i hangar vinschen . Även den tillverkad av balsa och pc.
Iden till diot var att skapa något som kunde vara sannolikt, på gränsande till inte helt omöjligt eller hur nu någon sade en gång. Och jag ville få fram en känsla av ett riktigt kallt och ogästvänligt typ "Berings hav.
Jag har döpt dioramat till "Cold case" //Lennart
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Gillar det här projektet du har delat med dig utav :) Fantastiska nyanser på vattnet och din imitation av is är riktigt intressant att se och vilka tekniker du har använt dig av. SKOJ Lennart!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Skriv svar