Projekt 701 Nikolaj Gogol
-
- Namn: Lennart Alvhult
Re: Projekt 701 Nikolaj Gogol
Missade bubblan i akterskaftet Robin, det där är Yankee stretch
Helt riktigt / Lennart

-
Så får det bli, ett ar veckor på torken" sen lägger jag tre till fem lager högblank lack. Morsning / Lennart

Otroligt snyggt och imponerande!
-
Tack Stellan och fellej
// Lennart

-
Då var andra omgången med oljefärg klar. Stora is sjok som driver omkring tillverkar jag av akvarie vadd uppblandat med gel. Vanlig vadd är För" vit.
Olika stråk av minder is och ansamlingar skall jag göra av fling salt.
Har även försökt att få lite nedisning på skrov och detaljer. Känslan av hav kommer att bli bättre med högblank lack i slutänden.
Lennart

Olika stråk av minder is och ansamlingar skall jag göra av fling salt.
Har även försökt att få lite nedisning på skrov och detaljer. Känslan av hav kommer att bli bättre med högblank lack i slutänden.
Lennart

-
Så lägger vi till lite rutten driv is" /Lennart

Det där var häftigt Lennart! Rena Ubåtstrafikstockningen!
Du får gärna sammanfatta vad det är vi ser på bilden (de olika Ubåtarna, Nicke själv har vi ju lärt känna via trådrubriken
...)!
Hälsningar
Magnus
Du får gärna sammanfatta vad det är vi ser på bilden (de olika Ubåtarna, Nicke själv har vi ju lärt känna via trådrubriken

Hälsningar
Magnus
-
Tack Magnus
Ubåten på Gogols däck är en egen tolkning av den ryska mini Losharik, du vet en sån där ubåt som inte finns , men bara nästan. Skämt åsido, en sådan fotades i Olenya bay 2006. Enligt olika källor så finns fler varianter på den, Nelma, Paltus , X Ray m.fl.
Alla har tydligen sitt ursprung i 865 Piranja. Det är den lilla knubbiga ubåten som står på akterdäcket till Hotell klass ubåten . Den är skapad av ett stycke balsa trä och lite pc bitar. Så hänger det en liten Triton 2 i hangar vinschen . Även den tillverkad av balsa och pc.
Iden till diot var att skapa något som kunde vara sannolikt, på gränsande till inte helt omöjligt eller hur nu någon sade en gång. Och jag ville få fram en känsla av ett riktigt kallt och ogästvänligt typ "Berings hav.
Jag har döpt dioramat till "Cold case" //Lennart

Ubåten på Gogols däck är en egen tolkning av den ryska mini Losharik, du vet en sån där ubåt som inte finns , men bara nästan. Skämt åsido, en sådan fotades i Olenya bay 2006. Enligt olika källor så finns fler varianter på den, Nelma, Paltus , X Ray m.fl.
Alla har tydligen sitt ursprung i 865 Piranja. Det är den lilla knubbiga ubåten som står på akterdäcket till Hotell klass ubåten . Den är skapad av ett stycke balsa trä och lite pc bitar. Så hänger det en liten Triton 2 i hangar vinschen . Även den tillverkad av balsa och pc.
Iden till diot var att skapa något som kunde vara sannolikt, på gränsande till inte helt omöjligt eller hur nu någon sade en gång. Och jag ville få fram en känsla av ett riktigt kallt och ogästvänligt typ "Berings hav.
Jag har döpt dioramat till "Cold case" //Lennart
-
- Namn: Henrik Persson
Gillar det här projektet du har delat med dig utav
Fantastiska nyanser på vattnet och din imitation av is är riktigt intressant att se och vilka tekniker du har använt dig av. SKOJ Lennart!
/Henrik Persson

/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.