ryskt fältkök KP-42 (eller hur jag bröt förbannelsen!)
-
Re: ryskt fälkök KP-42 (eller hur jag bröt förbannelsen!)
Det blev ett förbaskat fint fältkök! Lite besviken över att figuren inte är en smurf, men det vägs upp av kastrullen till basplatta.
Tackar! Jag är dock säker på att du kan få till något eget av soppköket!Stellan skrev:Tusan, jag hoppades på att hinken skulle saknas och vara ersatt av de fina slevarna, men nähä då. Du kör med båda för att vara på säkra sidan. Riktigt fint jobbat, Björn! Nu kan man skrota sina planer på ett soppkök när du redan gjort det så bra.
Tack Gabriel!Gabriel skrev:Jäklar va snyggt, Björn! Vilken idé med kastrullen som bas, bara underbar.![]()
/Gabriel
Haha, ja K-et har ju gäckat mången läsare!Lennart 12 skrev:Underbar ide och mycket snyggt alltihop. Nu förstår jag vad K:et efter Björn betyder/Lennart

Tack Björn! Förbannelsen bruten betyder ju inte att flyg kommer att byggas - jag har ju inte hamnat på hispan!!!Björn Fransson skrev:Jösses! Helt sanslöst läckert! Och nu när du både brutit förbannelsen och dessutom börjat röra dig ur din comfort zone, ser vi fram emot något vingburet inom en snar framtid.
Tack Micke! Tror nog kastrullen legat och gnagt under hela byggets gång...Lerxzt skrev:Mycket fint BjörnKul också med den passande basen.. Vilket kom först? Idén eller kastrullen
![]()
Mvh Micke
Jocke! Jag kan nog ordna en liten smurfkock om du är snäll!Joakim Hultman skrev:Det blev ett förbaskat fint fältkök! Lite besviken över att figuren inte är en smurf, men det vägs upp av kastrullen till basplatta.
Kul, innovativt, snyggt! Och figuren är inget att skämmas för heller, tro mig, jag har provat
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
-
- Namn: John Lindbom
Hej!
Verkligt fin rysk variant av Gulaschkanon och mycket realistisk vädring av kastrullen. Hur bar du dig åt med den?
Med vänlig hälsning: John
Verkligt fin rysk variant av Gulaschkanon och mycket realistisk vädring av kastrullen. Hur bar du dig åt med den?
Tack ska du ha Magnus! JAg antar att vi kämpar på med figgarna båda två! De jag såg hemma hos dig (som du arbetade med på Jannes kurs) var i mina ögon bra mycket vassare än denna!magnusf skrev:Kul, innovativt, snyggt! Och figuren är inget att skämmas för heller, tro mig, jag har provat!
Hälsningar
Magnus
Tack John! Om det är de stora kärlen framför figuren du menar är det bara att blåsa Vallejos metallfärg "Dull Aluminum" följt av en ganska mörk oljewash där jag torkade av överflödet efter ca 10 minuter...John Lindbom skrev:Hej!
Re: ryskt fältkök KP-42 (eller hur jag bröt förbannelsen!)
Helt fantastiskt! Vad inspirerande - tack för detta!
Min personliga favorit!
Mycket snyggt och roligt bygge!
Med vänlig hälsning,
Per
Per
-
Sällar mig till hyllningskören.
Min enda invändning är, att de grå byttorna ser väldigt rena ut jämfört med allt annat.
Uffe
Min enda invändning är, att de grå byttorna ser väldigt rena ut jämfört med allt annat.
Uffe
TAck ska du ha! Alltid kul med uppskattning!hurtone skrev:Helt fantastiskt! Vad inspirerande - tack för detta!
Tackar Ulf!Ulf Lundberg skrev:Sällar mig till hyllningskören.
Uffe
Får väl skylla på att de var väldiskade!
Tack Per!302C skrev:Min personliga favorit!
Värmande ord från mannen som ger "snyggt bygge" ett ansikte på utställningsborden!