ryskt fältkök KP-42 (eller hur jag bröt förbannelsen!)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Joakim Hultman

Re: ryskt fälkök KP-42 (eller hur jag bröt förbannelsen!)

Inlägg av Joakim Hultman »

Det blev ett förbaskat fint fältkök! Lite besviken över att figuren inte är en smurf, men det vägs upp av kastrullen till basplatta.
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Stellan skrev:Tusan, jag hoppades på att hinken skulle saknas och vara ersatt av de fina slevarna, men nähä då. Du kör med båda för att vara på säkra sidan. Riktigt fint jobbat, Björn! Nu kan man skrota sina planer på ett soppkök när du redan gjort det så bra.
Tackar! Jag är dock säker på att du kan få till något eget av soppköket!
Gabriel skrev:Jäklar va snyggt, Björn! Vilken idé med kastrullen som bas, bara underbar. :D

/Gabriel
Tack Gabriel!
Lennart 12 skrev:Underbar ide och mycket snyggt alltihop. Nu förstår jag vad K:et efter Björn betyder :) /Lennart
Haha, ja K-et har ju gäckat mången läsare! ;)
Björn Fransson skrev:Jösses! Helt sanslöst läckert! Och nu när du både brutit förbannelsen och dessutom börjat röra dig ur din comfort zone, ser vi fram emot något vingburet inom en snar framtid. ;)
Tack Björn! Förbannelsen bruten betyder ju inte att flyg kommer att byggas - jag har ju inte hamnat på hispan!!!
Lerxzt skrev:Mycket fint Björn :) Kul också med den passande basen.. Vilket kom först? Idén eller kastrullen ;)

Mvh Micke
Tack Micke! Tror nog kastrullen legat och gnagt under hela byggets gång...
Joakim Hultman skrev:Det blev ett förbaskat fint fältkök! Lite besviken över att figuren inte är en smurf, men det vägs upp av kastrullen till basplatta.
Jocke! Jag kan nog ordna en liten smurfkock om du är snäll!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Kul, innovativt, snyggt! Och figuren är inget att skämmas för heller, tro mig, jag har provat :-) !

Hälsningar

Magnus
John Lindbom
Namn: John Lindbom

Inlägg av John Lindbom »

Hej!

Verkligt fin rysk variant av Gulaschkanon och mycket realistisk vädring av kastrullen. Hur bar du dig åt med den?

Med vänlig hälsning: John
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

magnusf skrev:Kul, innovativt, snyggt! Och figuren är inget att skämmas för heller, tro mig, jag har provat :-) !

Hälsningar

Magnus
Tack ska du ha Magnus! JAg antar att vi kämpar på med figgarna båda två! De jag såg hemma hos dig (som du arbetade med på Jannes kurs) var i mina ögon bra mycket vassare än denna!
John Lindbom skrev:Hej!

Verkligt fin rysk variant av Gulaschkanon och mycket realistisk vädring av kastrullen. Hur bar du dig åt med den?

Med vänlig hälsning: John
Tack John! Om det är de stora kärlen framför figuren du menar är det bara att blåsa Vallejos metallfärg "Dull Aluminum" följt av en ganska mörk oljewash där jag torkade av överflödet efter ca 10 minuter...
hurtone
Namn: Patrik Hurtig

Re: ryskt fältkök KP-42 (eller hur jag bröt förbannelsen!)

Inlägg av hurtone »

Helt fantastiskt! Vad inspirerande - tack för detta!
302C
Namn: Per Kjelltoft

Inlägg av 302C »

Min personliga favorit!
Mycket snyggt och roligt bygge!
Med vänlig hälsning,

Per
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Sällar mig till hyllningskören.
Min enda invändning är, att de grå byttorna ser väldigt rena ut jämfört med allt annat.
Uffe
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

hurtone skrev:Helt fantastiskt! Vad inspirerande - tack för detta!
TAck ska du ha! Alltid kul med uppskattning!
Ulf Lundberg skrev:Sällar mig till hyllningskören.
Min enda invändning är, att de grå byttorna ser väldigt rena ut jämfört med allt annat.
Uffe
Tackar Ulf!
Får väl skylla på att de var väldiskade!
302C skrev:Min personliga favorit!
Mycket snyggt och roligt bygge!
Tack Per!
Värmande ord från mannen som ger "snyggt bygge" ett ansikte på utställningsborden!
Skriv svar