Mniart AEC MkIII nästan klar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Micke A

Re: Mniart AEC MkIII nästan klar

Inlägg av Micke A »

Snygg även om den inte är "my cup of the"! Bra variation i det gröna.... Kanske lite mer skit även på fram och bakskärmarna? Sprätter upp ganska rejält ... :) En röd brandsläckare är alltid snyggt som blickfång men jag funderade även jag på om den inte var i nån grönkulör?

Micke A
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

När jag först hade möjlighet att se bilderna igår, så såg jag dem på min mobiltelefon. Nu har jag haft möjlighet att se dem på en större skärm, och tycker fortfarande att modellen är kanonfin, gillar de gröna nyanserna skarpt.

Jag kan hålla med Micke, lite stänk längre upp på bakändan och även uppe på fronten skulle vara pricken över i't. Ser ut som om leran stannar av precis vid kantlinjen (där framme i allafall)..

Liten detalj, men det kommer att göra stor skillnad.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Hallå feedbackers!
Lite svar till er alla som kommenterat men först ett jättetack till att ni tar er tid att ge den feedback ni gör! Värdefullt som f-n!

@Roman - Jag funderade själv på brandsläckarna, jag målar om dem till nån grön färg som bryter av mot det andra gröna. Angående framhjult ser det snedare ut på bilden än vad det är i verkligheten, men jag ska se över det igen! Angående Göteborg och Malmö i höst så får vi se, lite oklarheter angående min framtid på en del plan.

@Befring - Olja och fett? Känner jag inte till! Skämt åsido, det kommer på sist, när pigmenten satts på klart.

@magnusf - Hjulpansar är kulpansar, håller för övrigt med om att det kommer mycket obskyrt och tilltalande i plast nu! Ju fulare desto bättre!

@Joakim - Olja och fett blir i stekpannan i lastrummet... som ju för övrigt fylls av backar med smurffi, bästa läsken!

@Öken-Erik - Tack för värdefull info om dubbelbrakaren på taket och Bren-historien på sidan. Sådant hade jag inte en susning om, jag är ju som många vet inte en referensdykare utan mer av en "detsercooltut - detkörjagpå". Men det var bra för då kan jag hänga annat i fästena! Antennerna tror jag faktiskt jag har koll på, en 4fots (eller 8) och en kort 20 tums... eller cyklar jag på djup is nu?

@302C - grymt bygge? Näää du, sådant som du har gjort med PBV'n, det är grymt bygge, detta är OOB med lite färg på!

@Stellan - Schabloner kan faktiskt vara trista, som den rundeln med stjärna på tornet, rakt över en ventildj***l... allt annat än kul! ;)

@MickeA - Lite stänk ska komma på, bland annat på insidan av bakskärmarna (de sitter liksom inte an mot "karossen" så dit ska det upp sprut, samma sak upp över både front och bak på skärmarna.

@Sven - Se @Micke Men jag ljög, det finns vit plast, men säg inget till någon... Men som sagt var, det vara bara för att jag lyckades misslyckas med en så fin byggsats!

Återkomemr när jag fått ihop det sista och knåpat ihop en liten basplatta, och vem vet, kanske ett par figurer också?

//B
Skriv svar