Eduards MiG-21:or måste vara bland de bästa modellerna som finns. Finfin passform, realistiska panellinjer och precis så mycket detaljer som behövs rakt ur lådan. Visst kan man pimpa dem med resin och ets, men det funkar även utan. Den här gången blev det det senare alternativet, jag hade en "Bunny Fighter edition" liggandes. En märklig utgåva med en slags fantasimärkning, gjuten i blå och orange plast (plus en gjutstam i den vanliga grågröna), och en massa resindelar. Delar som jag dock sparar till min kommande finska -21bis.
Så cockpit fick bli rätt enkel. Huven blir stängd och då räcker det med dekaler:

Passformen är i stort sett klockren. En intressant detalj är att luckan över avioniken är något för stor. Något som får de flesta av oss - inklusive mig vid tidigare byggen - att svära lite och ta fram slippapperet. Men grejen är att det är helt korrekt! Luckan ÄR nämligen något för stor även på originalet. Den som sett en MiG-21 på nära håll vet att de liksom inte var ett under av hyperelegant finish...

Inte så lite Matchboxkänsla på den här! No painting necessary...

...men jag trotsade Matchboxgudens kall och slängde in den i sprutboxen. Tanken är att bygga en tidig egyptisk MF från första halvan av sjuttiotalet. En epok som är minst sagt dåligt dokumenterad, så det är å ena sidan riktigt klurigt att göra research vad gäller såväl märkning som målning. Å andra sidan är det knappt någon som kan säga att man gjort fel.

Och som rubriken antyder kommer det fler. Om jag inte får andra idéer, förstås. Vilket brukar bli fallet...