Brougham Horse carriage

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Brougham Horse carriage

Inlägg av Lennart 12 »

Byggde mig en ny Brougham vagn av Pc i skala 1/35. //Lennart
Bild
Bild
AndersR

Re: Brougham Horse carriage

Inlägg av AndersR »

Mycket snyggt, mer sånt här tack.

Om du inte redan hittat dit så så tror jag du kan hitta mycket matnyttigt i den här Youtubekanalen:

https://www.youtube.com/c/EngelsCoachShop1/featured

Så här presenterar han sin kanal:
"Welcome to the world's largest video library dedicated to preserving the wheelwright and wainwright trade. Restoring horse-drawn vehicles of the American West.
42 years of blacksmithing, wood working, steam bending wood, wheelwright, paint and striping, upholstery; this channel shares some of the daily workings of a modern carriage shop, building traditional style carriages, coaches and wagons. New video every Friday."

/Anders
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Brougham Horse carriage

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Anders kul att du gillar vagnen, och tack för länken. Jag är ju väldigt förtjust i dessa gamla vagnar och karosser. Problemet är oftast att hitta rätt hjul för något objekt, men det går ju att tillverka själv ,även om det är mer om ständigt . Finns en vacker Landau som jag funderar på att göra en modell av. //Lennart
Skriv svar