Kanske man skulle bygga en "kvalitetsmodell" som omväxling. Fast jag tänkte mig en bil från säsongen 1962 då den inte hade den gula randen.
Först och främst behövde jag se till att jag kan få en ny vindruta. Det tog många försök men jag tror att jag har en mall för det nu.
För att krångla till det lite till så vil jag bygga den med transmissionskåpan den hade i början av säsongen. Jag använder en 1/25 Lotus 29-kåpa som bas för detta. Jag började med att fylla alla hål i den.
Fler hål måste fyllas i karossen. Jag brukar hävda att behöver man inte använda en såg till byggsatsen är det ingen bra modell. Det visar sig att Tamiya gjort en bra modell.
Jag är inte säker på att det här var en bra idé eller om jag bara kommer förstöra en byggsats
Ett par snitt med sågen behövs för att göra den övre delen smalare bak.
Men kåpan måste också vara högre och jag är inte säker på hur jag ska fixa det.
Jag har inte beslutat om jag ska bygga om kylaren eftersom det kommer att vara osynligt med karossen på plats.
Men jag gör som vanligt. Inte planera, hitt på nåt. Motorkåpan behövde alltså vara högre så jag gjorde ett par snitt och lade till material till den. Ett par små distanser av plasticcard och fyll sedan ut med superlim-bakpulver.
Jag hittade en bra sidovy i en bok och mina ombyggnader matchar otroligt nog bilden förutom nosen.
Den är längre på fotot så jag lägger lite plast framtill.
Det ger mig lite material att slipa.
Tror att jag fått fram grundformen. Dags att måla, är det inte alls. Undrar om den någonsin kommer så långt