Stort tack för alla vänliga omdömen om metallfinishen, jag har aldrig hittat något som jag fått att funka riktigt hundra bra men Mr Paint (Björn Fs rekommendation, tack!) var smidigt! Jag klagade lite tidigare över att jag tyckte det var svårt att få till finishen med svart basfärg men har ändrat mig nu, det blev inte så dumt ändå och jag ska nog köra svart nästa gång också. Vad gäller lukt så använde jag Gunzes "Leveling Thinner", det är givetvis en riktig thinner men den luktar betydligt bättre än Mr Paints egen som luktar helt fasansfullt, typ billackeringsfirma från 70-talet! Notera att detta är en luktrecension, den säger INGET om eventuella hälsoeffekter och vad som är bra/dåligt ur den aspekten.

Ett tips till som jag kan förmedla: jag skar ett par remsor av rosa Tesa-tejp (finns i bygghandeln, jag har köpt mina på Bauhaus) med skalpell och stållinjal, dessa hade jag sedan för att maska av paneler med. Blanda gjorde jag lite på måfå mellan de olika metallicfärgerna, de torkar så snabbt så tar man bort maskeringen och inte gillar resultatet så kan man sätta dit den igen och bryta färgen lite mer och sedan måla på igen direkt. Modellen fick torka efter den första basmålningen men alla individuella paneler gjordes i samma sittning, fanns inget behov av mer torktid emellan än så!

Och såhär ser det ut nu, inte så mycket kvar! Men det var en attans röd spinner på bild, den måste jag göra något åt

Hälsningar
Magnus