Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nu har jag åtminstone slutgiltigt bestämt mig för hur flygplanet ska stå på den lilla basplattan, och därmed också var figurerna ska stå när de väl är färdigmålade.
Officeraren ska stå till höger bakom vingen, piloten och WAAF-kvinnan ska stå till vänster bakom vingen och RAF-soldaten på cykel ska befinna sig framför nosen på flygplanet.
Jag har inte haft någon direkt energi den senaste månaden, men jag ska väl nu äntligen sätta igång med målningsarbetet av figurerna är det tänkt.
Flygplanet är en billig Mustang III / P-51B/C från HobbyBoss, en byggsats jag beställde i samband att jag ändå inhandlade två enklare byggsatser åt min dotter, som nu även hon - liksom min son redan har gjort - vill prova på modellbygge. När det "riktiga" flygplanet står på basplattan så förpassad denna till övningsmålning resp. som platshållare i vitrinskåpet.
I slutet av den här månaden är det tänkt att jag ska beställa en "riktig" Mustang III-byggsats från Arma Hobby.