Fick hem den i går och det ser mkt bra ut.
Väldigt tunna, homogena och fina panellinjer överlag. Ytan känns lite kornig och behöver få en omgång med fint slippapper eller stålull innan primer.
Lite ets från Hauler och en stor påse med resin från Artillery Models. Helgjuten cockpitbalja med utsökt detaljering runt om. Katapultstol, hjulhus och mycket fina däck med fälgar.
Klar huv utan distorsion och klara fina paneler och lyktglas. Dekalarket har gjorts av Decal och ser mycket bra ut. 2 svenska och 2 Österrikiska märkningsalternativ. Den blå färgen i kronmärkningen något mörk. Stenciling arket jättebra med läsbar text även om det finns ngra missar/stavfel här o var.
Mycket bra byggbeskrivning med färgkoder för olika färgtillverkare.
Ser ut som en Tunna i mina ögon. Har inte kollat med skjutmått.
/Pål
Fly J29F i 1/32
Re: Fly J29F i 1/32
BILDER!!!!!!
Du kan inte bara berätta en snuskig historia utan bilder!!!!!
Du kan inte bara berätta en snuskig historia utan bilder!!!!!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

-
- Inlägg: 251
- Blev medlem: 25 jan 2012, 22:48
- Ort: Tyresö
Re: Fly J29F i 1/32
Jag är tyvärr inte kompis med Photobucket eller Imgur längre. /Pål
Re: Fly J29F i 1/32
pål, när du skriver ditt meddelande så finns det en flik som heter bilagor under det vita textfältet. Där kan du lägga in bildkoden direkt.
Stellan Schroeder Englund
-
- Inlägg: 251
- Blev medlem: 25 jan 2012, 22:48
- Ort: Tyresö
Re: Fly J29F i 1/32
Här är länk till tråd på Brit Modeller, Längre ner i tråden finns bilder https://www.britmodeller.com/forums/ind ... -released/
Det är inte en Tamigawa "shake and bake", ändå väldigt fin. Kräver lite jobb och planering.
Det saknas styrtappar generellt, så det krävs att man limmar dit egna av ngn sort (remsor, bitar etc,) De stora resindelarna (hjulhus och cockpitbaljan) passar jättebra men behöver boxas in eller få stöd i form av lämplig styren som limmas i kroppshalvorna (tråkigt när såna grejor lossnar i en färdig modell).
Otippat är att skarven i luftintaget i nosen blir svårast. Cockpitbaljan behöver fräsas ur på undersidan för att luftkanalen ska få plats. Det räcker med en cm bred, halvrund tunnel som är djupast framtill och grundare baktill. Trots detta blir utrymmet för luftkanalen tight och den måste vinklas nedåt ngn grad. Det gör att passformen blir mycket bra 2/3 delar och en liten glipa upptill. Här får man se upp så att det inte blir en oval öppning i nosringen vid slipning.
Vinghalvorna är tunna och efter lite slipning blir de raka och lika långa (kan vara si o så med det annars). Även här behövs en liten passbit i mellan halvorna i anliggningsytan mot kroppshalvorna, så blir vingarna stadiga och riskerar inte att flexa vid senare arbeten.
/Pål
Det är inte en Tamigawa "shake and bake", ändå väldigt fin. Kräver lite jobb och planering.
Det saknas styrtappar generellt, så det krävs att man limmar dit egna av ngn sort (remsor, bitar etc,) De stora resindelarna (hjulhus och cockpitbaljan) passar jättebra men behöver boxas in eller få stöd i form av lämplig styren som limmas i kroppshalvorna (tråkigt när såna grejor lossnar i en färdig modell).
Otippat är att skarven i luftintaget i nosen blir svårast. Cockpitbaljan behöver fräsas ur på undersidan för att luftkanalen ska få plats. Det räcker med en cm bred, halvrund tunnel som är djupast framtill och grundare baktill. Trots detta blir utrymmet för luftkanalen tight och den måste vinklas nedåt ngn grad. Det gör att passformen blir mycket bra 2/3 delar och en liten glipa upptill. Här får man se upp så att det inte blir en oval öppning i nosringen vid slipning.
Vinghalvorna är tunna och efter lite slipning blir de raka och lika långa (kan vara si o så med det annars). Även här behövs en liten passbit i mellan halvorna i anliggningsytan mot kroppshalvorna, så blir vingarna stadiga och riskerar inte att flexa vid senare arbeten.
/Pål