Magert bokslut 2021

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Morgan

Magert bokslut 2021

Inlägg av Morgan »

Ja, det blev ett magert bokslut för min del förra året. Bortsett från två redan presenterade P-47D så blev det två flygplansprojekt innan det blev en helt oväntad vändning i mitt liv.

Först ut en F4F-3 Marlet IV tillhörande Fleet Air Arm...
Morgan

Re: Magert bokslut 2021

Inlägg av Morgan »

...samt en J 29B Tunnan tillhörande F22 Kongo.

Wildcat-byggsatsen var från Airfix och det jag kämpade allra mest med var landningsstället. Tunnan-byggsatsen var från Tarangus, och jag blev inte direkt vän med denna byggsatsen. Men jag fick i alla fall ihop flygplanet, som fick tillplattade luftgevärskulor som ballast i det ytterst begränsade utrymmet i nosen.

I år hoppas jag komma igen på nytt.

Vänligen, Morgan
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jo, det där var ju lite spinkigt men två är bättre än ingen :) ! Och jag ska inte kasta kniv i gummibåt heller, jag slog dig visserligen men bara med en enda fattig modell till :) !

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Två stycken är väl inte så dåligt, jämfört med noll är det ganska mycket.
Landningsstället på Wildcaten är knepigt att få ihop, kul att du byggde den med vingarna ihopfällda och en UN Tunna är aldrig fel.

Anders E
Skriv svar