Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Här kommer några bilder på Revells 1/72 Merkava.
Hela modellen grundades svart sedan spayade jag på en blandning av tamiya akryl 50% medium grey 50% buff.
Efter det kom wash med olje färg, pigmentpulver och lite sot från Tamiyas "sminkaskar" .
Ser att jag behöver blänka upp vapnen med lite grafitpulver.
Söt liten sak det där. Men det jag saknar är lite detaljmålning på vapnen och kanske någon avvikande färg/nyans på dunkar och något hjul sådär, bara så att det inte blir så jämnfärgat. Vågar man föreslå last i korgen?
Åh, denna förbannelse att alltid ha för bråttom i slutet (någon som känner igen sig). Det är klart att gummiringar ska målas, vapen ska fixas, kanske en röd brandsläckare och någon last eller åtminstone en pressening som täcker.
Tack för tips.