Hasegawa Lamborghini Miura P400 SV
Hasegawa Lamborghini Miura P400 SV
Fick gjort den första supersportbilen,1966, med mittmotor för "vanligt" folk.
Matra Djet var före med mittmotor för gatbruk, 1962, men av lite beskedligare karaktär.
En fin sats men tyvärr bara en curbside utan motor annat än det som ev. syns utifrån.
Lackad från primer och upp med Tamiyas sprayfärger.
På en vit primer lade jag TS-22 Light green följt av PearlEx Apple green pearl och Wave vit/gul pearl innan ren klarlack blåstes på. Det blev för en gångs skull precis som min inre bild, grönt med guldblänk.
Inredningen målades med Citadels färger, kläddes med en väggtapet som har mockastruktur och detaljerades med bälten från Leukosilk/etsade spännen. Som pricken över i sitter det också en nyckel i tändningslåset.
En massa etsbitar knåpades ihop till grillarna uppe på huven. 2 X 28 delar sammantaget. Likaså gälarna på dörrarna bakom sidofönstren. Här var det lite knöligt att få till rundningen men det gick vägen med lite försiktigt "Kavlande".
Nåja, här kommer bilder från resans gång fram till färdig bil.
/Niclas
Matra Djet var före med mittmotor för gatbruk, 1962, men av lite beskedligare karaktär.
En fin sats men tyvärr bara en curbside utan motor annat än det som ev. syns utifrån.
Lackad från primer och upp med Tamiyas sprayfärger.
På en vit primer lade jag TS-22 Light green följt av PearlEx Apple green pearl och Wave vit/gul pearl innan ren klarlack blåstes på. Det blev för en gångs skull precis som min inre bild, grönt med guldblänk.
Inredningen målades med Citadels färger, kläddes med en väggtapet som har mockastruktur och detaljerades med bälten från Leukosilk/etsade spännen. Som pricken över i sitter det också en nyckel i tändningslåset.
En massa etsbitar knåpades ihop till grillarna uppe på huven. 2 X 28 delar sammantaget. Likaså gälarna på dörrarna bakom sidofönstren. Här var det lite knöligt att få till rundningen men det gick vägen med lite försiktigt "Kavlande".
Nåja, här kommer bilder från resans gång fram till färdig bil.
/Niclas
Re: Hasegawa Lamborghini Miura P400 SV
Fortsätter med bilderna på byggandet.
Här är lackeringen på gång.
Här är lackeringen på gång.
Inredningen tar form.
Mera pyssel.
Så var det de där grillarna då!
Blev allt lite snyggare jämfört med motsvarande plastgrill!
Blev allt lite snyggare jämfört med motsvarande plastgrill!
Senast redigerad av Proosen den 23 okt 2021, 19:22, redigerad totalt 1 gånger.
Gillar hur det blev!
Nu är det nära färdigt.
Nu är det nära färdigt.
Så här blev den till slut!
Några till bilder att avrunda med.
Mycket bra bygge och du fick till en snygg inredning. Jag har knappt byggt en bil eller motorcykel så det är alltid intressant att se detaljarbetet.
Ditt färgval var också riktigt fint!
Ditt färgval var också riktigt fint!
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Underbart resultat! Det har varit trevligt att följa resans gång, speciellt med tanke på att det rör sig om tidernas vackraste supersportbil!
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young